4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Elindult az őszi tévéműsorok időszaka, a hétvégén mindkét nagy kereskedelmi tévé műsorra tűzte a szezon nagy durranásának számító produkcióját. Az RTL Klub az X-Faktorral, míg a TV2 a Sztárban sztárral nyerte a műsorsávját.

Az őszi műsorrendben szereplő programok többnyire már a nyári hónapokban kiszivárogtak, így ezek kapcsán nagy meglepetéssel nem szolgált a hivatalos bejelentés sem. Az mindenesetre az első hét után látszik, hogy az új műsorstruktúra és a programok beosztása az RTL Klubnak sikerült jobban. A csatorna sokkal jobban "rajtolt", és nem csak a már bevált és sokat bizonyított műsorok (Barátok közt, Éjjel-nappal Budapest), de egy új program is erős nézettséget hozott. A Konyhafőnök ugyanis hiába ér össze a Tények „végével” (a hírműsor még tart, amikor a gasztronómiai vetélkedő kezdődik), a műsor közönségaránya nagyjából az Éjjel-Nappal Budapest szintjét hozta. Mindez pedig azzal járt, hogy az utóbbi hetekben a TV2 átlagánál jobban teljesítő Jóban-rosszban nézőinek egy része átkapcsolt, és a szappanopera nézettsége visszaesett.

A TV2-ön az sem segített, hogy míg az RTL új napi műsora a Konyhafőnök jól indított, addig a saját új dokureality sorozatuk, a Zsaruk, jóval gyengébben teljesített az első héten. Ez pedig azzal járt, hogy a nézőszámot és a közönségarányt az Édes élet sem tudta visszalendíteni, így a hétköznapok versengése mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a 18-59 éves csoportban meglehetősen egyoldalúvá vált. 

A hétvége viszont már fordulatosabb volt, az X-Faktor olykor szánalomra méltó jelentkezői komoly nézői érdeklődést váltottak ki, hiszen a tévék előtt ülők 42 százaléka ezt nézte.Ennek köszönhetően az X-Faktor idei első adása a 2014-es nézettségi toplistán (2014.01.01-től 2014.09.07-ig) a harmadik helyet szerezte meg mind a 18-49-es korcsoportban, mind a teljes lakosság körében. Csak a júliusi 13-i VB-döntő verte, illetve az idei legnézettebb műsora az RTL Klub január 2-i Híradója volt jobb ennél. Miközben az X-Faktort a teljes lakosságot tekintve 1,7 millióan nézték - ez egyébként a műsor korábbi 2 milliós nézőcsúcsától elmarad -, a TV2 új vasárnapi showműsora, a Sztárban sztár 1,3 millió nézőt ért el.

A két nagy hétvégi produkció kapcsán nehéz jóslásokba bocsátkozni, azt ugyanakkor érdemes megemlíteni, hogy az elmúlt időszakban a tehetségkutatók kategóriájában a nézőknél egyfajta telítődés volt megfigyelhető, és a korábbi csúcsokat nem tudták megismételni, még a legsikeresebbek, a Csillag születik és az X-Faktor sem. Ebből a szempontból a korábbi, 50 százalékos közönségarány körüli rekordtól való elmaradás figyelmeztető lehet, és előzetesen csökkenő számokra tippelnénk, bár hozzá kell tenni, hogy várhatóan az őszi időszak nézettségi listáját utcahosszal nyeri majd az X-Faktor. Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy az első szériájában a Sztárban sztár az idő előrehaladtával inkább növelni tudta a nézőszámát. Semmi garancia nincs rá, hogy hasonló folyamatok lesznek ismét, de várakozásunk szerint könnyen lehet olyan időszak, amikor a két műsor hasonló nagyságrendű nézőt ér el.

Addig persze érdekes lesz, hogy a TV2 tud-e újítani, és mennyire jön be majd a nézőknek a nagy agykapacitást nem igénylő Bumm című vetélkedő, ami véleményünk szerint a Zsarukkal ellentétben valódi alternatívát jelent majd, és versenyre kellhet az RTL-es műsorokkal.

Összefoglalásként pedig érdemes összevetni a legnézettebb adókat. Ha a kereskedelmi célcsoportot (18-49 év közöttiek) 19 és 23 óra között nézzük, akkor azt láthattuk, hogy az utóbbi időhöz képest nőtt az RTL Klub nézőinek száma. Mindez azt jelenti, hogy a tévé előtt ülők 24,7 százaléka választotta őket a múlt héten, míg a TV 14,9 százalékos közönségarányt ért el.

Ami a két nagy csatorna összevetését illeti a szélesebb, 18-59-es korosztályosztályban, ott szorosabb versengést láthattunk, a RTL Klubot a nézők 22,9 százalék választotta, míg a TV2-t 16,7 százalék.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!