4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Elindult az őszi tévéműsorok időszaka, a hétvégén mindkét nagy kereskedelmi tévé műsorra tűzte a szezon nagy durranásának számító produkcióját. Az RTL Klub az X-Faktorral, míg a TV2 a Sztárban sztárral nyerte a műsorsávját.

Az őszi műsorrendben szereplő programok többnyire már a nyári hónapokban kiszivárogtak, így ezek kapcsán nagy meglepetéssel nem szolgált a hivatalos bejelentés sem. Az mindenesetre az első hét után látszik, hogy az új műsorstruktúra és a programok beosztása az RTL Klubnak sikerült jobban. A csatorna sokkal jobban "rajtolt", és nem csak a már bevált és sokat bizonyított műsorok (Barátok közt, Éjjel-nappal Budapest), de egy új program is erős nézettséget hozott. A Konyhafőnök ugyanis hiába ér össze a Tények „végével” (a hírműsor még tart, amikor a gasztronómiai vetélkedő kezdődik), a műsor közönségaránya nagyjából az Éjjel-Nappal Budapest szintjét hozta. Mindez pedig azzal járt, hogy az utóbbi hetekben a TV2 átlagánál jobban teljesítő Jóban-rosszban nézőinek egy része átkapcsolt, és a szappanopera nézettsége visszaesett.

A TV2-ön az sem segített, hogy míg az RTL új napi műsora a Konyhafőnök jól indított, addig a saját új dokureality sorozatuk, a Zsaruk, jóval gyengébben teljesített az első héten. Ez pedig azzal járt, hogy a nézőszámot és a közönségarányt az Édes élet sem tudta visszalendíteni, így a hétköznapok versengése mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a 18-59 éves csoportban meglehetősen egyoldalúvá vált. 

A hétvége viszont már fordulatosabb volt, az X-Faktor olykor szánalomra méltó jelentkezői komoly nézői érdeklődést váltottak ki, hiszen a tévék előtt ülők 42 százaléka ezt nézte.Ennek köszönhetően az X-Faktor idei első adása a 2014-es nézettségi toplistán (2014.01.01-től 2014.09.07-ig) a harmadik helyet szerezte meg mind a 18-49-es korcsoportban, mind a teljes lakosság körében. Csak a júliusi 13-i VB-döntő verte, illetve az idei legnézettebb műsora az RTL Klub január 2-i Híradója volt jobb ennél. Miközben az X-Faktort a teljes lakosságot tekintve 1,7 millióan nézték - ez egyébként a műsor korábbi 2 milliós nézőcsúcsától elmarad -, a TV2 új vasárnapi showműsora, a Sztárban sztár 1,3 millió nézőt ért el.

A két nagy hétvégi produkció kapcsán nehéz jóslásokba bocsátkozni, azt ugyanakkor érdemes megemlíteni, hogy az elmúlt időszakban a tehetségkutatók kategóriájában a nézőknél egyfajta telítődés volt megfigyelhető, és a korábbi csúcsokat nem tudták megismételni, még a legsikeresebbek, a Csillag születik és az X-Faktor sem. Ebből a szempontból a korábbi, 50 százalékos közönségarány körüli rekordtól való elmaradás figyelmeztető lehet, és előzetesen csökkenő számokra tippelnénk, bár hozzá kell tenni, hogy várhatóan az őszi időszak nézettségi listáját utcahosszal nyeri majd az X-Faktor. Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy az első szériájában a Sztárban sztár az idő előrehaladtával inkább növelni tudta a nézőszámát. Semmi garancia nincs rá, hogy hasonló folyamatok lesznek ismét, de várakozásunk szerint könnyen lehet olyan időszak, amikor a két műsor hasonló nagyságrendű nézőt ér el.

Addig persze érdekes lesz, hogy a TV2 tud-e újítani, és mennyire jön be majd a nézőknek a nagy agykapacitást nem igénylő Bumm című vetélkedő, ami véleményünk szerint a Zsarukkal ellentétben valódi alternatívát jelent majd, és versenyre kellhet az RTL-es műsorokkal.

Összefoglalásként pedig érdemes összevetni a legnézettebb adókat. Ha a kereskedelmi célcsoportot (18-49 év közöttiek) 19 és 23 óra között nézzük, akkor azt láthattuk, hogy az utóbbi időhöz képest nőtt az RTL Klub nézőinek száma. Mindez azt jelenti, hogy a tévé előtt ülők 24,7 százaléka választotta őket a múlt héten, míg a TV 14,9 százalékos közönségarányt ért el.

Ami a két nagy csatorna összevetését illeti a szélesebb, 18-59-es korosztályosztályban, ott szorosabb versengést láthattunk, a RTL Klubot a nézők 22,9 százalék választotta, míg a TV2-t 16,7 százalék.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!