Elemzői becslések szerint az óradíjas munkásokon kívül 1000-1500 tisztségviselőt érinthet az elbocsátás. A vállalat hivatalosan nem kívánta kommentálni a bejelentést.
A létszámcsökkenés nagy része az elemzők szerint a teherautókat gyártó üzemeket érinti, ugyanis a fogyasztói igények a sportterepjárók helyett az alacsonyabb fogyasztású autók felé tolódtak.
Abban a legtöbb elemző egyetért, hogy a 2100 főt foglalkoztató newarki gyárat fenyegeti leginkább a bezárás, ahol az eladási nehézségekkel küszködő Dodge Durangót, valamint a Chrysler Aspent szerelik össze. A lehetséges célpontok között van az 530 fős detroiti motorgyártó üzem is, ahol a 4,7 literes, V8-as blokkokat készítik.
A Chrysler másfél milliárd dollárt vesztett 2006 utolsó negyedévében, az eladások pedig hét százalékkal csökkentek tavaly. A teherautók és nagyobb szabadidő autók a vállalat amerikai eladásainak hetven százalékát teszik ki, amely több, mint bármelyik más gyártó esetében.