A jelentős bővülésben minden bizonnyal nagy szerepe volt annak, hogy a cég nagyszabású akciókat hirdetett meg erre az időszakra. Szeptember elején például negyedmillió ingyenjegyet (adókat és illetékeket nem számítva) kínált fel október 1. és december 15., illetve a 2007. január 10. és február 28. közötti indulással, majd október elején egy pizza áráért hirdette meg helyeit egyes járatokra. Az ősz során egyébként több diszkont-légitársaság, így a legnagyobb vetélytársnak számító Wizz Air, a Ryanair és a Germanwings is hasonló lépésekre szánta el magát.
Szakértők szerint a légitársaságok azért kezdenek nagyszabású ingyenjegyes akciókba, hogy az alacsony kihasználtsággal fenyegető késő őszi és téli járataikat is fel tudják tölteni. Ezt bizonyítja, hogy az akciók többsége nem vonatkozik a hagyományosan fellendülő forgalmat hozó karácsonyi szezonra, azaz a december 20. és január 9. közötti időszakra.

A SkyEurope egyébként az egész évet tekintve is növekvő számokat produkált: az októberrel zárult 12 hónapos időszakban 2,63 millió utast szállított, ami 48,4 százalékos növekedést jelent az előző egy évhez képest. A járatkihasználtság 76,1 százalékot tett ki, ami enyhe csökkenést jelez az előző egy évhez képest.
Ezzel együtt emelkedett a társaság árbevétele, legalábbis a legutóbbi, 2006. harmadik negyedévi adatok szerint. A vállalat 17 százalékos bevétel-növekedést ért el: az egységbevétel 7 százalékkal bővülve 4,31 eurót tett ki a rendelkezésre álló hely-kilométerenként, az üzemeltetési bevételek pedig 62 százalékkal 27,5-ről 44,6 millió euróra emelkedtek. Az üzemi eredmény (EBIT) a 3. negyedévben 14,8 millió euró negatívot mutatott, ami azonban 13,5 százalékos javulást jelent 2005 azonos időszakához képest.
Menedzsment Fórum