2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A SkyEurope történetének eddigi legsikeresebb őszi hónapja volt az október, amely során a cég másfélszer több utast szállított, mint egy évvel ezelőtt. A forgalom felfutásában minden bizonnyal nagy szerepe volt azoknak a sorozatos akcióknak, amely során a cég több százezer ingyenjegyet dobott piacra.

A fapados légitársaság 2006 októberében összesen 226,714 utast szállított, ami 49,7 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. A járatkihasználtság 6,4 százalékkal 76,1 százalékra javult, ami a cég történetének legjobb októberi eredménye, derül ki a lapunkhoz eljuttatott közleményből.

A jelentős bővülésben minden bizonnyal nagy szerepe volt annak, hogy a cég nagyszabású akciókat hirdetett meg erre az időszakra. Szeptember elején például negyedmillió ingyenjegyet (adókat és illetékeket nem számítva) kínált fel október 1. és december 15., illetve a 2007. január 10. és február 28. közötti indulással, majd október elején egy pizza áráért hirdette meg helyeit egyes járatokra. Az ősz során egyébként több diszkont-légitársaság, így a legnagyobb vetélytársnak számító Wizz Air, a Ryanair és a Germanwings is hasonló lépésekre szánta el magát.

Szakértők szerint a légitársaságok azért kezdenek nagyszabású ingyenjegyes akciókba, hogy az alacsony kihasználtsággal fenyegető késő őszi és téli járataikat is fel tudják tölteni. Ezt bizonyítja, hogy az akciók többsége nem vonatkozik a hagyományosan fellendülő forgalmat hozó karácsonyi szezonra, azaz a december 20. és január 9. közötti időszakra.

A SkyEurope egyébként az egész évet tekintve is növekvő számokat produkált: az októberrel zárult 12 hónapos időszakban 2,63 millió utast szállított, ami 48,4 százalékos növekedést jelent az előző egy évhez képest. A járatkihasználtság 76,1 százalékot tett ki, ami enyhe csökkenést jelez az előző egy évhez képest.

Ezzel együtt emelkedett a társaság árbevétele, legalábbis a legutóbbi, 2006. harmadik negyedévi adatok szerint. A vállalat 17 százalékos bevétel-növekedést ért el: az egységbevétel 7 százalékkal bővülve 4,31 eurót tett ki a rendelkezésre álló hely-kilométerenként, az üzemeltetési bevételek pedig 62 százalékkal 27,5-ről 44,6 millió euróra emelkedtek. Az üzemi eredmény (EBIT) a 3. negyedévben 14,8 millió euró negatívot mutatott, ami azonban 13,5 százalékos javulást jelent 2005 azonos időszakához képest.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!