Egységes, húsz százalékos árengedményt kínál a Bookline és az Alexandra könyvkereskedés is július vége óta. A júliusi változásig a Bookline egy és két könyvre 15, három vagy több kötetre pedig 25 százalék engedményt adott; miközben széles körben vállalt ingyenes kiszállítást. A szállítási díjak ma már csak nagyobb megrendelés esetén kedvezők. Ezután a kiszállítási kedvezményekkel kívánják nagyobb könyvcsomagok megrendelésére bírni a vásárlókat. A változás oka, hogy korábban a felvállalt kiszállítási költségek jelentős kiadást okoztak a cégnek. A Bookline boltjaiban ingyenes, személyes átvételre is lehetőséget ad, de a társaság forgalmának mintegy a felét a vidéki rendelések adják, így az üzletpolitikai változások ott markánsabban jelennek meg.
Az Alexandra szintén 20 százalékra mérsékelte az internetes vásárlási kedvezményeit, a kiszállítási feltételeken nem változtatott. A döntést a költségek racionalizálásával indokolták. Úgy vélik, a piaci körülmények jelenleg nem teszik lehetővé nagyobb mértékű állandó kedvezmény biztosítását.
A hazai internetes könyvpiac bolti eladáshoz mért aránya a nyugat-európai mértéket közelíti, s ezzel el is érte korlátait. A teljes, tankönyveket nem tartalmazó kiskereskedelmi forgalom megközelítőleg tíz százaléka ma már az internetes értékesítési csatornákon keresztül valósul meg, néhány éve ez még alig 1-2 százalékot tett ki.
Az eddigi gyors felfutás a B2C kereskedelemben kínált jelentős árengedménynek volt köszönhető. A 2007-es online piaci forgalom mintegy 5 milliárd forint lehet, s ebből a Bookline 2,7 milliárdos árbevételi tervének teljesítésével ismét jelentős mértékben részesedik majd; a cég 2006-os gyorsjelentése szerint a piaci forgalom mintegy 50 százaléka tavaly is a társasághoz tapadt. Az Alexandra az idei - várhatóan minimum 1,2 milliárdos összegű - online értékesítésből eredő árbevételével ugyancsak jelentős szereplő, a többi cég egy nagyságrenddel kisebb forgalmat mutat fel.