5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A nyári túlélő üzemmód után a két nagy kereskedelmi csatorna ismét beleerősített, és jelentős számú nézőt szerzett vissza. Miközben újra beindult a számháború, az X-Faktor első adása máris éves csúcsot ért el.

Míg a tavasz során a nyomasztó RTL Klubos fölény miatt a csatornák nem igazán voltak aktívak a nézettségi adatok – számukra kedvezőbb módszertan szerinti – nézőpontba helyezése kapcsán, az első őszi héten máris megkezdődött a számháború. Az RTL Klub, amely hagyományosan a hirdetők szempontjából releváns 18-49 éves korosztályban mért eredményeket kommunikálja, ebben a csoportban tartja vezető helyét. A TV2 azonban sok szűk hetet követően ismét „fel tudott mutatni valamit”, hiszen a teljes lakosság körében hétből hat napon nyert. Sőt amennyiben (az általában elfogadottnak tekintett 19-23 óra közötti időszak helyett) a TV2 által főműsoridőnek tartott 18,30-23 óra közötti időszakot nézzük, akkor is a második számú csatorna fele billen a mérleg nyelve. (Az mfor.hu grafikonjaiban a főműsoridő minden esetben az AGB által javasolt 19-23 óra közötti időszakra vonatkozik – szerk.)

Az adatokból egyebek mellett az is leszűrhető, hogy az idősebb generáció tévénézési szokásai jelentősen különböznek a kereskedelmileg releváns célcsoportétól. A teljes lakosság körében ugyanis a TV2 mellett az M1 is jóval kedvezőbb számokat hoz, mint a 18-49-es mintában, ami nagyon nagy valószínűség szerint az időseknek köszönhető. Ez néhány, kifejezetten idősebbekre szabott műsor esetén különösen hangsúlyosnak látszik, elég példaként megemlíteni az M1 Önök kérték című műsorát, mely a teljes lakosság körében 10 százalék feletti, míg a 18-49-es korcsoportban csupán 2,3 százalékos eredményt ért el. Ellenpélda a Menalista című RTL-es sikersorozat, mely a kereskedelmi célcsoport körében simán verte a Jóban rosszban keddi adását, a teljes lakosságban viszont simán kikapott.
 
 
A kereskedelmileg fontos célcsoportot tekintve a teljes nap, és a főműsoridős adatok közötti eltérés továbbra is a TV2 délutáni fölényére vezethető vissza. A Második élet-Seherezádé-Tények trió ugyanis gyakorlatilag azóta ellenállhatatlan elegyet alkotott, hogy az RTL Klub a Híradót fél órával hátrébb tolta. A piacvezető csatorna így gyakorlatilag a délután folyamán – saját szempontjából - minden időpontban rosszabb párosításokat hozott össze, amiből értelemszerűen a TV2 profitált. Egy gyenge szójátékkal élve mondhatnánk, hogy a tények makacs dolgok, így az RTL a nyári lépését teljesen érthetően revidiálta, a Híradó visszakerül a TV2 hírműsorának idősávjába. Más kérdés, hogy miután sikerült saját hibájukból a Tényeket megerősíteniük, a folyamat visszafele valószínűleg korántsem olyan egyszerűen kivitelezhető, mindenesetre a mostani, 36. héten már az RTL-en is fél 7-kor lehet Híradót nézni.
 
Az RTL Klub a 34. héthez képest növelni tudta az átlagos közönségarányát a 18-49-es korosztály körében főműsoridőben, ami a 35. héten 28,2 százalék volt. Igaz, a TV2 ennél is nagyobb arányban, 22,3 százalékra tudott nőni. A középmezőny rég nem látott szoros eredményt produkált, hiszen csupán néhány tizedszázalék választotta el őket. Elsősorban a pénteki, svédek elleni győzelemnek köszönhetően megugrott az M1 (4,9% SHR), némileg visszaesett a Cool (4,7% SHR), majd őket követte az Aranyparttal "operáló" Viasat3 (4,4% SHR) és az F+ (4,1% SHR).  
 
 
Ami a hét kronológiai eredményeit illeti, hétfőn a Dr. Csont, bár némileg elmaradt a legjobb számaitól, így is megelőzte az NCIS legutóbbi részét. Hasonló volt a helyzet a Hazudj ha tudsz és az NCIS: Los Angeles összevetésében is. A TV2-ön kedden műsorra tűzött Holtpont című akciófilm lemaradt teljesítményben az RTL Klub egyik legsikeresebb sorozata, a Mentalista mögött. Szerdán a Doktor House két "ütős" ellenfelet kapott, hiszen az RTL Klub Steven Seagalt és az Úszó erődöt, míg az M1 a Linda című sorozatot állította csatasorba. A küzdelemből az amerikai akciófilm került ki a legjobban.

Csütörtökön az RTL Klub a Két tűz között című akcióvígjátékkal készült a TV2 új minisorozata, a Katedrális ellen. Szoros küzdelemben az RTL Klub jött ki jobban. Pénteken a válogatott focimecs összezavarta a megszokottakat, jelentős számú nézőt vitt el ugyanis a vetélytársaktól. A közszolgálati csatorna nézettsége pedig az izgalmas mérkőzésnek köszönhetően látótávolságba került a két nagy csatorna számaihoz. A magyar-svéd találkozó esetében is érezhető volt a kereskedelmi célcsoport és a teljes lakosság között fent említett különbség.

A szombati sima RTL-es győzelem nem volt meglepő, az X-Faktor első adása még az elmúlt évi magas nézettségi mutatókat is felülmúlta. A szeptember 3-ai adást az éppen televíziót nézők 52,6 százaléka követte figyelemmel, míg a 2010-es X-Faktor első adására a nézők 44,5 százaléka volt kíváncsi. Ezzel nemcsak a 35. hét, hanem a 2011-es év eddigi legmagasabb főműsoridős közönségarányát is sikerült elérnie a tehetségkutatónak a 18-49-es korosztály körében.
 
A vasárnapi műsorrend meglepően könnyed TV2 sikert hozott, hiába próbálkozott az RTL Klub a CSillagok háborúja című kultfilm egyik epizódjával, csupán a nézők ötödét érte el, míg a konkurens által műsorra tűzött Pókember 3 című filmet a tévé előtt ülők harmada követte. Ezzel a TV2 mozija lett a hét legnézettebb filmje.
 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!