Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
Újra beindult a számháború - máris rekordon az X-Faktor
A nyári túlélő üzemmód után a két nagy kereskedelmi csatorna ismét beleerősített, és jelentős számú nézőt szerzett vissza. Miközben újra beindult a számháború, az X-Faktor első adása máris éves csúcsot ért el.
Míg a tavasz során a nyomasztó RTL Klubos fölény miatt a csatornák nem igazán voltak aktívak a nézettségi adatok – számukra kedvezőbb módszertan szerinti – nézőpontba helyezése kapcsán, az első őszi héten máris megkezdődött a számháború. Az RTL Klub, amely hagyományosan a hirdetők szempontjából releváns 18-49 éves korosztályban mért eredményeket kommunikálja, ebben a csoportban tartja vezető helyét. A TV2 azonban sok szűk hetet követően ismét „fel tudott mutatni valamit”, hiszen a teljes lakosság körében hétből hat napon nyert. Sőt amennyiben (az általában elfogadottnak tekintett 19-23 óra közötti időszak helyett) a TV2 által főműsoridőnek tartott 18,30-23 óra közötti időszakot nézzük, akkor is a második számú csatorna fele billen a mérleg nyelve. (Az mfor.hu grafikonjaiban a főműsoridő minden esetben az AGB által javasolt 19-23 óra közötti időszakra vonatkozik – szerk.)
Az adatokból egyebek mellett az is leszűrhető, hogy az idősebb generáció tévénézési szokásai jelentősen különböznek a kereskedelmileg releváns célcsoportétól. A teljes lakosság körében ugyanis a TV2 mellett az M1 is jóval kedvezőbb számokat hoz, mint a 18-49-es mintában, ami nagyon nagy valószínűség szerint az időseknek köszönhető. Ez néhány, kifejezetten idősebbekre szabott műsor esetén különösen hangsúlyosnak látszik, elég példaként megemlíteni az M1 Önök kérték című műsorát, mely a teljes lakosság körében 10 százalék feletti, míg a 18-49-es korcsoportban csupán 2,3 százalékos eredményt ért el. Ellenpélda a Menalista című RTL-es sikersorozat, mely a kereskedelmi célcsoport körében simán verte a Jóban rosszban keddi adását, a teljes lakosságban viszont simán kikapott.
A kereskedelmileg fontos célcsoportot tekintve a teljes nap, és a főműsoridős adatok közötti eltérés továbbra is a TV2 délutáni fölényére vezethető vissza. A Második élet-Seherezádé-Tények trió ugyanis gyakorlatilag azóta ellenállhatatlan elegyet alkotott, hogy az RTL Klub a Híradót fél órával hátrébb tolta. A piacvezető csatorna így gyakorlatilag a délután folyamán – saját szempontjából - minden időpontban rosszabb párosításokat hozott össze, amiből értelemszerűen a TV2 profitált. Egy gyenge szójátékkal élve mondhatnánk, hogy a tények makacs dolgok, így az RTL a nyári lépését teljesen érthetően revidiálta, a Híradó visszakerül a TV2 hírműsorának idősávjába. Más kérdés, hogy miután sikerült saját hibájukból a Tényeket megerősíteniük, a folyamat visszafele valószínűleg korántsem olyan egyszerűen kivitelezhető, mindenesetre a mostani, 36. héten már az RTL-en is fél 7-kor lehet Híradót nézni.
Az RTL Klub a 34. héthez képest növelni tudta az átlagos közönségarányát a 18-49-es korosztály körében főműsoridőben, ami a 35. héten 28,2 százalék volt. Igaz, a TV2 ennél is nagyobb arányban, 22,3 százalékra tudott nőni. A középmezőny rég nem látott szoros eredményt produkált, hiszen csupán néhány tizedszázalék választotta el őket. Elsősorban a pénteki, svédek elleni győzelemnek köszönhetően megugrott az M1 (4,9% SHR), némileg visszaesett a Cool (4,7% SHR), majd őket követte az Aranyparttal "operáló" Viasat3 (4,4% SHR) és az F+ (4,1% SHR).
Ami a hét kronológiai eredményeit illeti, hétfőn a Dr. Csont, bár némileg elmaradt a legjobb számaitól, így is megelőzte az NCIS legutóbbi részét. Hasonló volt a helyzet a Hazudj ha tudsz és az NCIS: Los Angeles összevetésében is. A TV2-ön kedden műsorra tűzött Holtpont című akciófilm lemaradt teljesítményben az RTL Klub egyik legsikeresebb sorozata, a Mentalista mögött. Szerdán a Doktor House két "ütős" ellenfelet kapott, hiszen az RTL Klub Steven Seagalt és az Úszó erődöt, míg az M1 a Linda című sorozatot állította csatasorba. A küzdelemből az amerikai akciófilm került ki a legjobban.
Csütörtökön az RTL Klub a Két tűz között című akcióvígjátékkal készült a TV2 új minisorozata, a Katedrális ellen. Szoros küzdelemben az RTL Klub jött ki jobban. Pénteken a válogatott focimecs összezavarta a megszokottakat, jelentős számú nézőt vitt el ugyanis a vetélytársaktól. A közszolgálati csatorna nézettsége pedig az izgalmas mérkőzésnek köszönhetően látótávolságba került a két nagy csatorna számaihoz. A magyar-svéd találkozó esetében is érezhető volt a kereskedelmi célcsoport és a teljes lakosság között fent említett különbség.
A szombati sima RTL-es győzelem nem volt meglepő, az X-Faktor első adása még az elmúlt évi magas nézettségi mutatókat is felülmúlta. A szeptember 3-ai adást az éppen televíziót nézők 52,6 százaléka követte figyelemmel, míg a 2010-es X-Faktor első adására a nézők 44,5 százaléka volt kíváncsi. Ezzel nemcsak a 35. hét, hanem a 2011-es év eddigi legmagasabb főműsoridős közönségarányát is sikerült elérnie a tehetségkutatónak a 18-49-es korosztály körében.
A vasárnapi műsorrend meglepően könnyed TV2 sikert hozott, hiába próbálkozott az RTL Klub a CSillagok háborúja című kultfilm egyik epizódjával, csupán a nézők ötödét érte el, míg a konkurens által műsorra tűzött Pókember 3 című filmet a tévé előtt ülők harmada követte. Ezzel a TV2 mozija lett a hét legnézettebb filmje.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!