Amerikában hamarosan futár viheti a mekis kaját az embereknek, írja a 444.hu a Financial Times értesüléseire hivatkozva. A gyorsétteremlánc azért vág bele a házhozszállításba, mert megváltoztak a gyorskaja-fogyasztási szokások: 2012 óta félmilliárddal kevesebben keresték fel az arany ívű büféket.
A mekis futárok próbaüzeme már sikeresen le is zajlott, az gyorsétteremlánc az Uberrel állt össze Florida több városában. Arról ugyanakkor még nem nyilatkozott a McDonald’s, hogy az éles szolgáltatást is ezzel a sofőrszolgálattal képzelték-e el.
Kínában, Dél-Koreában és Szingapúrban már működik a mekis futárszolgálat, saját sofőrökkel. Ez egymilliárd dolláros piacot teremtett a cégnek, a McDonald’s számításai szerint pedig globálisan a házhozszállítási piac 100 milliárd dolláros is lehet.
A McDonald’s abban bízik, hogy öt legnagyobb piacán, az USA-ban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Németországban és Kanadában is nagyot szól majd a futárszolgálat, hiszen itt a népesség 75 százaléka él az éttermek 8 kilométeres sugarán belül – ez az a távolság, melyen belül még garantálni tudják, hogy a kiérkező étel forró marad.
A futárokkal együtt mobilapp is érkezik, melyet a 36 ezer amerikai étterem közül 20 ezerben be is vezetnek az év végéig. Az új szolgáltatás az USA-ban már idén megindulhat.