2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Március 5-től elindítja Budapest-Belgrád járatát az OrangeWays, emellett a fokozott érdeklődés miatt háromra növeli a járatok számát a berlini vonalon.

A belgrádi járat indításának hátterében az áll, hogy tavaly év végén megszűnt a vízumkötelezettség az Európai Unió és Szerbia között. A cég így már 45 célállomásra közlekedtet járatokat, derül ki az mfor.hu-hoz eljuttatot közleményből.

Helyi tömegközlekedés: Szekszárd az újabb célpont 

Ami a belföldi helyzetet illeti, az OrangeWays mind a helyi közlekedésben, mind a - szabályozási akadályokkal nehezített - távolsági prémium szolgáltatások területén jelentős üzletfejlesztésre számít. Kovács Miklós vezérigazgató szerint már idén megnőhet a nagyobb önkormányzatok igénye arra, hogy a helyi közlekedés hatékony megszervezése érdekében szolgáltatókat versenyeztessenek meg. "Számos, jelenleg futó helyi közlekedési pályázaton is esélyes indulóként veszünk részt. Ilyen például a Szekszárd városi tömegközlekedésének fejlesztésére kiírt pályázat, vagy a BKV hamarosan befejeződő midibusz-tendere" - magyarázta a vezető.

Mint ismert, a vállalat már 2009-ben megjelent a települési közösségi közlekedés üzemeltetésében, Dombóvár és Tamási esetében a Gemenc Volán alvállalkozójaként, Baja esetében pedig a város önkormányzatának megbízottjaként. Az elmúlt másfél hónap működésének tapasztalataira építve Baján már a március közepére tervezett menetrend-bővítést készíti elő a társaság: mindeddig ellátatlan településrészeket is igyekeznek bevonni a város vérkeringésébe. A cég határokon túl egyébként Szarajevó tömegközlekedésének üzemeltetésére nyert el megbízást.

Nem mondtak le a belföldi távolsági járatokról

Bár a kormányzat a közelmúltban 2012-ről 2016 végére halasztotta a Volán társaságok monopóliumának feloldását a belföldi távolsági közlekedésben, az OrangeWays ezen a területen is tovább keresi a piacra lépés lehetőségét. Szerintük ugyanis komfort kategóriás szolgáltatásuk olyan fogyasztói igényeket céloz meg, amelyeket a jelenleg monopolhelyzetben lévő közszolgáltatók nem, vagy csak részben szolgálnak ki.

A jelenleg 74 buszt üzemeltető vállalat 2009-ben 320 ezer utast szállított, és közel 1,2 milliárd forintos árbevételt ért el - utóbbi szám a 2008-as érték három és félszerese. Tavaly az árbevétel több mint harmada belföldi szolgáltatásból származott. A társaság idén is számottevő bővülést vár.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!