Az 557 utas befogadására alkalmas szerelvényt várhatóan júniusban helyezik üzembe a Peking és Tiencsin közti, több mint száz kilométeres vasúti szakaszon.
A gyorsvasút üzembe helyezése gyakorlatilag főpróbája az immár tíz éve viták kereszttüzében álló Peking-Sanghaj vonalon tervezett gyorsvasút kialakításának. A már egy évtizede tervezési fázisban lévő projektet tavaly kellett volna beindítani, hogy már 2010-ben működhessen, a tervet azonban, vélhetően a technológiával kapcsolatos vitatott kérdések miatt, elhalasztották.
Az építkezés költségei várhatóan 170 milliárd jüant (22,5 milliárd dollárt) tesznek ki. Az óránként 350 kilométeres sebességgel száguldó gyorsvasút a két nagyváros közötti utazási időt kevesebb mint öt órára csökkenti a jelenlegi 13 óráról. A Peking-Sanghaj vasútvonalon jelenleg évente 160 millióan utaznak.