1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kína a hétvégén bemutatta saját, Siemens-technológián alapuló gyorsvasútját, amely óránként 350 kilométeres sebesség elérésére képes.

Az 557 utas befogadására alkalmas szerelvényt várhatóan júniusban helyezik üzembe a Peking és Tiencsin közti, több mint száz kilométeres vasúti szakaszon.

A gyorsvasút üzembe helyezése gyakorlatilag főpróbája az immár tíz éve viták kereszttüzében álló Peking-Sanghaj vonalon tervezett gyorsvasút kialakításának. A már egy évtizede tervezési fázisban lévő projektet tavaly kellett volna beindítani, hogy már 2010-ben működhessen, a tervet azonban, vélhetően a technológiával kapcsolatos vitatott kérdések miatt, elhalasztották.

Az építkezés költségei várhatóan 170 milliárd jüant (22,5 milliárd dollárt) tesznek ki. Az óránként 350 kilométeres sebességgel száguldó gyorsvasút a két nagyváros közötti utazási időt kevesebb mint öt órára csökkenti a jelenlegi 13 óráról. A Peking-Sanghaj vasútvonalon jelenleg évente 160 millióan utaznak.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!