1p

Kína a hétvégén bemutatta saját, Siemens-technológián alapuló gyorsvasútját, amely óránként 350 kilométeres sebesség elérésére képes.

Az 557 utas befogadására alkalmas szerelvényt várhatóan júniusban helyezik üzembe a Peking és Tiencsin közti, több mint száz kilométeres vasúti szakaszon.

A gyorsvasút üzembe helyezése gyakorlatilag főpróbája az immár tíz éve viták kereszttüzében álló Peking-Sanghaj vonalon tervezett gyorsvasút kialakításának. A már egy évtizede tervezési fázisban lévő projektet tavaly kellett volna beindítani, hogy már 2010-ben működhessen, a tervet azonban, vélhetően a technológiával kapcsolatos vitatott kérdések miatt, elhalasztották.

Az építkezés költségei várhatóan 170 milliárd jüant (22,5 milliárd dollárt) tesznek ki. Az óránként 350 kilométeres sebességgel száguldó gyorsvasút a két nagyváros közötti utazási időt kevesebb mint öt órára csökkenti a jelenlegi 13 óráról. A Peking-Sanghaj vasútvonalon jelenleg évente 160 millióan utaznak.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!