A vasúttársaság 2007. novemberében írt ki közbeszerzést korszerű mozdonyok beszerzésére, amelyet három ajánlattevőből a Bombardier Transportation GmbH nyert meg. A 25 TRAXX-mozdony szállítására és további 25 opciójára 2008. novemberben kötötték meg a szállítói szerződést, a 79,6 millió eurós ügylet finanszírozásról 2009-ben állapodott meg a vasúttársaság az Európai Beruházási Bankkal és a német KfW IPEX Bankkal.
Márton Ferenc, a MÁV-Trakció Zrt. vezérigazgató-helyettese újságíróknak elmondta, hogy a tervek szerint az első TRAXX-mozdonyokat jövő év nyarától állítják forgalomban, és a gyártó 2011 végére leszállítja a 25 mozdonyt.
A bemutatón elhangzott, hogy a mozdony típus és üzemengedélyének beszerzése folyamatban van. A tervek szerint német, osztrák és magyar szakaszokra szerzik be az engedélyeket.
Márton Ferenc az ünnepségen hangsúlyozta: a TRAXX-mozdonyokkal a MÁV-Trakció mozdonycsere nélkül tudja továbbítani a vonatokat a határokon át. A tervek szerint az új mozdonyokat személy és árufuvarozásban egyaránt használják majd, és az elöregedett V43-as mozdonyokat váltják ki.
Zaránd György, a MÁV Gépészet Zrt. vezérigazgatója a bemutatón elmondta, hogy az évvégéig elkészül az új közösségi közlekedési stratégia, amelynek része lesz a vasúti közlekedési stratégia. Ennek részeként születik döntés a MÁV-csoport további járműbeszerzéseiről is.
Márton Ferenc az MTI-nek elmondta, hogy a TRAXX-mozdonyok beszerzése nem igényel állami többlettámogatást, mert ezek a korszerű járművek 20 éven belül kitermelik a beszerzési árukat a jelenlegi feltételek alapján.
Ake Wennberg, a Bombardier Transportation mozdonyok és szerelvények divíziójának elnöke a bemutatón elmondta, 30 vasúttársaságnál üzemelnek TRAXX-mozdonyok, a világ különböző tájain összesen ezer darab, jelenleg 1.400 darab TRAXX-mozdony gyártására kötöttek szerződést.
A Borbardier vezetője szólt arról, hogy a nemzetközi vasúti járműgyártó cég Magyarországon két gyárral van jelen és több mint 1.000 alkalmazottat foglalkoztatnak.
MTI