A lapnak Héjj Demeter, az Ikarus Global Zrt. vezérigazgató-helyettese elmondta: a busz hatótávolsága a dízelüzemű járművekkel egyenértékű, tehát városi, elővárosi és helyközi üzemeltetésre is alkalmas. Károsanyag-kibocsátása töredéke a dízelesekének, kéntartalma nincs, koromkibocsátása pedig ezreléke a dízeles technológiáénak.
Az új modell egy korábbi, dízeles Ikarus-konstrukció alapjaira épül, de több ponton eltér tőle. A jármű 12,5 méter hosszú, a prototípus 107 férőhelyes, amelyből 30 ülőhely - mondta el.
BKV-buszmustra: a 25 éves Ikarusoktól a Citaróig
A jármű különlegessége továbbá, hogy a kiegészítő készülék, azaz az utastér fűtésére használt kályha is gázüzemű - részletezte Héjj Demeter.
Beszélt arról is, hogy a székesfehérvári Ikarus Ipari Parkban többmilliárdos beruházásban kezdenek, a buszgyártás beindítása érdekében két vázösszeállító üzemet, festőüzemeket és kiszerelősort telepítenek.
Az első LNG-buszt a tervek szerint nyáron mutatják be.
MTI