3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Azt követően, hogy tavaly kivonult a piacról, ismét nyitna benzinkutakat Ausztriában a Mol - írja az osztrák WirtschaftsBlatt keddi száma.

Ha lesz nagyságrendben és minőségben megfelelő eladó benzinkúthálózat, azt készek vagyunk megvásárolni és üzemeltetni - jelentette ki a WirtschaftsBlattnak adott interjúban Horváth Ferenc, a Mol Nyrt. feldolgozási és kereskedelmi (downstream) üzletágért felelős ügyvezető igazgatója. "Semmilyen konkrétummal nem tudok szolgálni" - tette hozzá -, "de megerősíthetem, hogy a tervet nem adtuk fel. Egyáltalán nem kizárható, hogy egy nap ismét egy magas minőségű, széles lefedettséggel rendelkező benzinkúthálózatot üzemeltessünk Ausztriában".

A Mol piacvezető Magyarországon, Horvátországban és Szlovákiában az üzemanyag kiskereskedelemben. Csehországban, Romániában, Szerbiában és Szlovéniában pedig a három legnagyobb üzemanyagtöltőállomás-üzemeltető között van - írja a WirtschaftsBlatt.

"Ausztriából nem azért vonultunk ki, mert már nem akartunk jelen lenni, hanem mert telített a piac. Hálózatunk nem működött jól és túl kicsi is volt" - idézi a lap Horváth Ferencet. A B2B üzletágban azonban a Mol jelenleg is évente 900 millió eurót forgalmaz olajtermékekből Ausztriában.

Egy vérig sértett szaki művei

A finomító üzletágban a Mol a hatékonyság javítására összpontosít és nem tervez nagyobb akvizíciókat - közölte a lappal Horváth Ferenc, hozzátéve, hogy folyamatban van a két horvátországi finomítóról a döntés, hogy melyiket zárják be. Ehhez azonban szükséges még a horvát leányvállalat, az INA másik nagy részvényesének a beleegyezése is.

A Mol a horvátországi finomító-kapacitás egy telephelyen történő összpontosítására törekszik - mondta Horváth Ferenc. Nincs értelme a helyi keresletnél két-háromszor nagyobb finomítói kapacitást fenntartani - mutatott rá. A sisaki finomító jelenleg is csak időről időre üzemel. A rijekai finomító viszont fejlettebb technológiai színvonalat képvisel és ezért nagyobb esély van a megtartására. "Végleges döntés még nem született, de lesz döntés" - fogalmazott a Mol downstream üzletágért felelős igazgatója a WirtschaftsBlattban megjelent cikkben.

A Mol finomító üzletágában az utóbbi időben nőtt a nem orosz eredetű nyersolaj feldolgozásának az aránya. A finomítók szükségletének jelenleg mintegy 15 százalékát az adriai szállítási útvonalon fedezi a Mol, a horvátországi finomítók szükségletének pedig több mint a felét. Az arány nem ellátási biztonsági, hanem gazdasági és pénzügyi okokból a jövőben is emelkedni fog - idézi a WirtschaftsBlatt Horváth Ferencet.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!