2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Fennállásának történetében először készül bércsökkentésre a Volkswagen Slovakia, a német autógyár szlovákiai leányvállalata - számolt be a pozsonyi autógyár szakszervezetének közlésére hivatkozva a Hospodárské Noviny (HN) szlovák gazdasági-közéleti napilap kedden.

Szlovákia legnagyobb gyártókapacitású autógyára, amely egyúttal az ország egyik legjelentősebb exportőre és munkaadója is, a napokban terjesztette az üzem szakszervezete elé a javaslatot, amely 4 százalékos általános bércsökkentéssel számol az idén.

A pozsonyi üzem vezetése a bércsökkentési javaslatot az arról folyó egyeztetések lezárásáig nem kívánta kommentálni, ám a HN úgy tudja: az idén megújítják a gyártósorokat, aminek következtében csökkentenék a gyártásban dolgozók munkaidejét is.

"A vállalat a jelenlegi nyolcról hatra kívánja csökkenteni a napi munkaórák számát" - mondta a HN-nek Zoroslav Smolinsky, a pozsonyi VW szakszervezeti vezetője, aki szerint a vállalat pozsonyi gyárában nem tervez elbocsátásokat.

A pozsonyi Volkswagennek jelenleg mintegy 9400 alkalmazottja van, az üzemben dolgozók átlagbére 1460 euró (mintegy 440 ezer forint), a legalacsonyabb fizetés, a kezdőbér pedig nem egész 690 eurót (nem egész 210 ezer forint) tesz ki.

A szlovák Autóipari Szövetség (ZAP) adatai szerint 2013-ban a Volkswagen pozsonyi üzemében 420 ezer gépkocsit gyártottak, ezzel az eredménnyel a német márka üzeme volt az, amelyben az országban működő három autógyár közül a legtöbb autó készült.

A VW pozsonyi üzemében jelenleg a Volkswagen Touareg, az Audi Q7, a Skoda Citygo, a Seat MII modelljeit gyártják, valamint itt készülnek a Porsche Cayenne karosszériái is.

A német márka szlovák leányvállalata csaknem két éve kezdte meg egy új, 110 ezer négyzetméter alapterületű karosszéria üzem építését, a 600 millió eurós beruházásból készülő gyártórészlegben a tervek szerint az idei év második félévében kezdődhet meg a termelés.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!