4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Hétfőn a szokásosnál jobban teljesített az Édes élet, így a műsor egy részét nagyobb arányban követték a nézők, mint a Barátok köztet.

Sebestyén Balázs legutóbbi műsora nem sikerült túl jól, bár az RTL Klub szerint csak pihentetik a Vundersőn és szuperszexit, a gyenge nézettség miatt azonban meglepő lenne, ha ismét nekifutnának újabb adások erejéig a showműsornak. Ebből a szempontból a korábban rendre sikeres produkciókat vezető Balázs, illetve a Négyen négy ellen (4N4LN) teljesítménye különösen érdekesnek ígérkezett. A műsor kapcsán ugyan napvilágot láttak fanyalgó kritikák, amelyek az intellektust hiányolják a vetélkedőből, ám a formátumnak éppen az a sajátossága, hogy gyakorlatilag lexikai tudás nélkül játszható, legfeljebb a konvencionális válaszok, és a közízlés iránt kell fogékonynak lennie a játékosoknak. Ha a csatorna műsorpolitikáját nézzük, akkor némi átmenettel Vágó István intellektusa után Balázzsal egy kevésbé "tudományos" vonalat próbáltak meghonosítani, hiszen az Egy perc és nyersz már teljesen ennek szellemében készült.

Az RTL Klub műsort beharangozó közleményének azon sorai, mely szerint "A Négyen négy ellen nem komoly kvíz, hanem oldott, jó hangulatú, humoros, könnyed, talkshowba oltott vetélkedő" kijelentés persze vitatató, hiszen egyelőre sem a műsorban szereplő celebek, sem Balázs nem nyújtott felhőtlen szórakozást, ám a tavaszi szezon során még vélhetőleg csiszolnak a csatornánál a műsoron. Bár a magyar televíziózásban a programigazgatók általában jobban hisznek a kiégett bulvárszereplőkben, mint a szórakoztató „civilekben”, de talán egy ilyen váltás nem tenne rosszat a műsornak, figyelembe véve, hogy a reflektorfényben korábban nem szereplő rokonok, barátok egy-egy műsorhoz többet tettek hozzá, mint az ismert arcok. A műsor egyébként az RTL átlagos közönségaránya felett teljesített a kereskedelmi célcsoportban, ugyanakkor pénteken egészen közel került hozzá az Élet showja, hiszen alig 2 százalékpontra meg tudta közelíteni a vetélkedőt a reality.

Igaz, a TV2 sajátgyártású esti műsorai közül így sem a pénteki teljesített a legjobban, hanem az Édes élet hétfői adása, amely egy félórás időszakban (21-21.30 között) a 18-49-es korosztályban megelőzte közönségarány tekintetében az RTL Klub műsorát, az egyébként verhetetlennek tartott Barátok közt sorozatot. A műsorok kapcsán még érdekesség, hogy az Édes élet és az Élet showja közötti (szereplő) átjárás az utóbbi műsort felfele húzta, és az egy héttel korábbi számok kaptak ismét megerősítést.

A két sajátgyártású reality segítségével mindenesetre a tavaly tavaszi komoly hátrányát a TV2 részben ledolgozta. Más kérdés, hogy ebben szerepe van az erősen kezdő, de kissé ellaposodó Való Világnak is, amely az anyacsatornától igen sok nézőt vitt át az RTL II-re. Persze a cél részben ez is volt, amikor a kisebb csatornára való elhelyezésről döntöttek.

Igaz, az elmúlt hetekben vasárnaponként rendszeresen győzedelmeskedő TV2-nek ezúttal nem termett babér, ha szoros versenyben is, de elbukta a hét utolsó estéjét. Így a kereskedelmi célcsoportban (18-49) főműsoridőben (19-23 óra között) minden este az RTL Klub érte el a legmagasabb közönségarányt.

A 10. héten főműsoridőben (19-23 óra) a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) tehát az RTL Klub érte el átlagosan a legmagasabb közönségarányt (20,9% SHR), ugyanakkor minimális emelkedést nem csak a piacvezető, de az őt üldöző adó is fel tudott mutatni, a TV2 a múlt héten 16 százalékog jutott. A képzeletbeli dobogó alsó fokára ezúttal a F+ (5,7% SHR) lépett, de alig maradt el tőle a Cool (5,4% SHR). Minimálisan ismét javított az egy héttel korábbi eredményén a Viasat 3 (4% SHR). A sereghajtó pedig újra az M1 lett, amely ezúttal 3,3 százalékos közönségarányt ért el.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!