4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyik csatorna sem lehet maradéktalanul elégedett, de majd mindegyiknek van valami, aminek örülhet. Az m1 a Forma 1-es futam nézettségének, a TV2 az Ének iskolája sikerének, az RTL Klub pedig amiatt lehet elégedett, hogy Berki Krisztián és csapata továbbra sem tudja megközelíteni a Barátok közt nézettségét.

Lassan véget ér a tavaszi szezon a tévés piacon, több műsor is szezonzáró műsorához érkezett. Mind az RTL Klub, mind a TV2 elbúcsúzott egy-egy nagyobb költségvetésű sajátgyártású produkciótól. A két csatorna közül valószínűleg az RTL Klub számára komoly fellélegzéssel járt a Szombat esti láz lezárása. Ahogy arról a tavasz folyamán írtunk, a műsor a korábban tervezett Csillag születik helyett volt beugró, de korántsem tudta azt a nézettséget hozni, ami az RTL Klub sajátgyártású műsorainál megszokott, hiszen a 20 százalékos határ nagyon gyorsan elérhetetlennek bizonyult, és a kezdés után néhány héttel az RTL-es vezetők talán már azért drukkoltak, hogy mielőbb túl legyenek a sok fejfájást okozó táncos műsoron. A programra egyébként jellemző volt, hogy a bulvársajtó számára sem igazán tudott érdekessé válni, így talán az is meglepő, hogy a Rezes Judit - Lehoczky György páros nyerte a Szombat Esti Lázat, akiről kis túlzással a nézők korábban még nem is hallottak.

Valószínűleg kicsit nehezebb szívvel búcsúzik majd a TV2 Az ének iskolája című zenés tehetségkutatótól, hiszen az rendre a csatorna egyik legmagasabb nézettséget produkáló műsora. Igaz, Berki Artúr és Sztojka Vanessza még a következő három hétben műsoron lesz.

Június közepétől (a közszolgálati csatornákon) már a foci-vb fog futni, amivel borítékolhatóan nehéz lesz versenyezni, bár egy Honduras-Ecuador vagy egy Dél-Korea-Algéria meccs aligha fogja lázba hozni a magyar tévénézők százezreit. Ám az is valószínű, hogy (amennyiben a magyar nézők számára késő délutáni vagy esti órákban kerül képernyőre, akkor) a brazil, az argentin, a spanyol vagy éppen a német csapat mérkőzései nyerni fogják saját műsorsávjukat. Ezt támaszthatja alá, hogy a nem túl acélos válogatott mérkőzésen felavatott debreceni stadionban rendezett meccset is a tévé előtt ülők 13 százaléka nézte, és ennél valamivel magasabb volt a Sport 1-en szombat este sugárzott BL-döntő közönségaránya.

A világbajnokságig pedig az m1 a Forma 1-es közvetítésekkel vigasztalódhat, a magunk mögött hagyott héten is ez volt a csatorna legnézettebb műsora. Sőt, a közönségarányokat tekintve minden más műsort maga mögé utasított az autóverseny. Más kérdés, hogy a Monacói Nagydíj nem az esti órákban zajlott, így a főműsoridős számait nem tudta ezzel javítani az M1.

A hétköznapok kapcsán a múlt héten megjegyeztük, akár sikeres is lehet a TV2 azzal, hogy átcsoportosította a műsorait, és a Tények mögé kerülve új életet lehelt a Jóban rosszban szappanoperába. Akkor azt írtuk, hogy a Magánnyomozók című realitynek és a Berki Krisztián fémjelezte Édes életnek kellene fentebb kapaszkodni, és akkor a TV2 beérné mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a 18-59-ben az RTL Klubot. Nos ez egyelőre nem sikerült, így a kérdés az, hogy a TV2-ben van-e annyi erő, kitartás és kreativitás, hogy az Édes életet sikerre vigyék, vagy a csatorna konfliktuskerülő viselkedés mellett dönt, és átmozgatja a műsorait más időpontba.

A heti közönségarányt tekintve mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a 18-59-es korcsoportban maradt a kismértékű RTL Klub előny. Igaz, a 18-49 év közöttieknél kisebb javulást ért el a csatorna. Az RTL Klub a szűkebb célcsopotban mind a hét napot nyerte, míg a 18-59-ben a vasárnapot (18.30 és 23 óra között) a TV2 vitte el.

Az RTL Klub a 18-49-es korcsoportban a 19-23 óra közötti főműsoridőben 19,7 százalékot "produkált". Ugyanebben a csoportban és idősávban a TV2 15,4 százalékpontot hozott. Tartotta viszonylag erős nézettségét a Cool és a F+, előbbi 6,8, utóbbi pedig 6,7 százalékos átlagos közönségaránnyal. Az ötödik helyre az m1 vissza tudott lépni, köszönhetően a fent említett sportműsoroknak.

Ahogy fent jeleztük, a 18-59 éves korosztály esetében szorosabb verseny alakult ki. Az RTL Klub itt 18,7 százalékkal vezeti a piacot a 19-59-es csoportra vonatkozólag (a főműsoridő itt 18,30-tól tart este 11-ig). A TV2 meglehetősen közel van a vetélytársához, hiszen 16,9 százalékot ért el.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!