Lassan véget ér a tavaszi szezon a tévés piacon, több műsor is szezonzáró műsorához érkezett. Mind az RTL Klub, mind a TV2 elbúcsúzott egy-egy nagyobb költségvetésű sajátgyártású produkciótól. A két csatorna közül valószínűleg az RTL Klub számára komoly fellélegzéssel járt a Szombat esti láz lezárása. Ahogy arról a tavasz folyamán írtunk, a műsor a korábban tervezett Csillag születik helyett volt beugró, de korántsem tudta azt a nézettséget hozni, ami az RTL Klub sajátgyártású műsorainál megszokott, hiszen a 20 százalékos határ nagyon gyorsan elérhetetlennek bizonyult, és a kezdés után néhány héttel az RTL-es vezetők talán már azért drukkoltak, hogy mielőbb túl legyenek a sok fejfájást okozó táncos műsoron. A programra egyébként jellemző volt, hogy a bulvársajtó számára sem igazán tudott érdekessé válni, így talán az is meglepő, hogy a Rezes Judit - Lehoczky György páros nyerte a Szombat Esti Lázat, akiről kis túlzással a nézők korábban még nem is hallottak.
Valószínűleg kicsit nehezebb szívvel búcsúzik majd a TV2 Az ének iskolája című zenés tehetségkutatótól, hiszen az rendre a csatorna egyik legmagasabb nézettséget produkáló műsora. Igaz, Berki Artúr és Sztojka Vanessza még a következő három hétben műsoron lesz.
Június közepétől (a közszolgálati csatornákon) már a foci-vb fog futni, amivel borítékolhatóan nehéz lesz versenyezni, bár egy Honduras-Ecuador vagy egy Dél-Korea-Algéria meccs aligha fogja lázba hozni a magyar tévénézők százezreit. Ám az is valószínű, hogy (amennyiben a magyar nézők számára késő délutáni vagy esti órákban kerül képernyőre, akkor) a brazil, az argentin, a spanyol vagy éppen a német csapat mérkőzései nyerni fogják saját műsorsávjukat. Ezt támaszthatja alá, hogy a nem túl acélos válogatott mérkőzésen felavatott debreceni stadionban rendezett meccset is a tévé előtt ülők 13 százaléka nézte, és ennél valamivel magasabb volt a Sport 1-en szombat este sugárzott BL-döntő közönségaránya.
A világbajnokságig pedig az m1 a Forma 1-es közvetítésekkel vigasztalódhat, a magunk mögött hagyott héten is ez volt a csatorna legnézettebb műsora. Sőt, a közönségarányokat tekintve minden más műsort maga mögé utasított az autóverseny. Más kérdés, hogy a Monacói Nagydíj nem az esti órákban zajlott, így a főműsoridős számait nem tudta ezzel javítani az M1.
A hétköznapok kapcsán a múlt héten megjegyeztük, akár sikeres is lehet a TV2 azzal, hogy átcsoportosította a műsorait, és a Tények mögé kerülve új életet lehelt a Jóban rosszban szappanoperába. Akkor azt írtuk, hogy a Magánnyomozók című realitynek és a Berki Krisztián fémjelezte Édes életnek kellene fentebb kapaszkodni, és akkor a TV2 beérné mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a 18-59-ben az RTL Klubot. Nos ez egyelőre nem sikerült, így a kérdés az, hogy a TV2-ben van-e annyi erő, kitartás és kreativitás, hogy az Édes életet sikerre vigyék, vagy a csatorna konfliktuskerülő viselkedés mellett dönt, és átmozgatja a műsorait más időpontba.
A heti közönségarányt tekintve mind a kereskedelmi célcsoportban, mind a 18-59-es korcsoportban maradt a kismértékű RTL Klub előny. Igaz, a 18-49 év közöttieknél kisebb javulást ért el a csatorna. Az RTL Klub a szűkebb célcsopotban mind a hét napot nyerte, míg a 18-59-ben a vasárnapot (18.30 és 23 óra között) a TV2 vitte el.
Az RTL Klub a 18-49-es korcsoportban a 19-23 óra közötti főműsoridőben 19,7 százalékot "produkált". Ugyanebben a csoportban és idősávban a TV2 15,4 százalékpontot hozott. Tartotta viszonylag erős nézettségét a Cool és a F+, előbbi 6,8, utóbbi pedig 6,7 százalékos átlagos közönségaránnyal. Az ötödik helyre az m1 vissza tudott lépni, köszönhetően a fent említett sportműsoroknak.
Ahogy fent jeleztük, a 18-59 éves korosztály esetében szorosabb verseny alakult ki. Az RTL Klub itt 18,7 százalékkal vezeti a piacot a 19-59-es csoportra vonatkozólag (a főműsoridő itt 18,30-tól tart este 11-ig). A TV2 meglehetősen közel van a vetélytársához, hiszen 16,9 százalékot ért el.
mfor.hu