A múlt héten már beszámoltunk arról, hogy a két nagy kereskedelmi csatornán mi várható ősszel. Azóta annyi változott, hogy kiderült, milyen műsorral próbálja az Éjjel-nappal Budapestet támadni a TV2. A csatorna szappanoperája, a Jóban rosszban nem teljesít rosszul, a kereskedelmi célcsoportban szoros a versenyfutás a két műsor között, míg a teljes lakosságot tekintve rendre meg is előzte azt. Ám azt követően a Magánnyomozók már egyik célcsoportban sem tudott versenyre kelni, sem az Éjjel-nappal Budapesttel, sem a Barátok közttel. Ez pedig, tekintve, hogy a Barátok közt továbbra is az RTL Klub egyik leghatásosabb fegyvere, elég volt a munkanapokon a magasabb közönségarány eléréséhez a főműsoridőben.
Ezt próbálja a TV2 orvosolni egy új dokurealityvel, mely a Zsaruk címet viseli. Más kérdés, hogy (szintén írtunk róla a múlt héten: Fejre állítja a műsorstruktúrát ősztől az RTL Klub és a TV2) az RTL Klub némileg átstrukturálja az esti sávot, héttől ugyanis egy új gasztronómiai műsor, a Konyhafőnök lesz látható. Így a bűnügyi valóságshow az Éjjel-nappal Budapesttel találja majd szembe magát.
Ha már valóságshow, az Édes élettel állítólag olyannyira sikerült felépíteni Berki Krisztiánt, hogy néhány cikk szerint egy nagyságrendileg 100 millió forintos ajánlatot utasított vissza az egykori focista, és marad a TV2-nél. Győzikét viszont lassan egy hónapja küldték el, ő viszont az RTL Klubnak sem kell, hiába próbált sajtóhírek szerint visszamenni.
A múlt hét krónikája kapcsán érdekes volt, hogy mennyien szeretik tévéből nézni a tűzijátékot. Tény, hogy a rakpartokon a tömegben való nyomorgás csökkenti az esemény élvezeti értékét, ám a tévék képernyőin futó tűzijáték sem feltétlen nyújt maradandó vizuális élményt. Ennek ellenére a statisztikák szerint szinte mindenki végig követte a képernyő előtt, hiszen a kereskedelmi célcsoportban, illetve a 18-59 évesek körében és a teljes lakosságot tekintve is ez volt a legérdekesebb szerdai program, hiszen nem csak a TV2-n nézték sokan, hanem az M1-en is. Érdekesség egyébként, hogy a hirdetők számára fontos célcsoportokban a TV2, míg a teljes lakosság tekintve az M1 végzett az élen.
Az M1 egyébként a tűzijáték nézettségén kívül a Forma 1-es közvetítés számainak örülhetett, másnak nem, így a középmezőny végén zárt a csatorna. A 18-49-es korosztályban, főműsoridőben az RTL Klub volt a legnépszerűbb az esti órákban (19-23 óra között), átlagosan a nézők 18,9 százaléka követte. A TV2 13,9 százalékos közönségarányt ért el, amivel továbbra sem tudta érdemben csökkenteni a különbséget. Ismét jól teljesítettek az RTL-es kábelcsatornák: a F+ 6,5 százalékos közönségarányt tudott, míg a Cool 6,1 százalékot ért el. Meglepő módon a Viasat 3 nagyot lépett előre, és 5,3 százalékot produkált, míg (ahogy fent jeleztük) az M1 zárta a sort (4,6% SHR).
mfor.hu