4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A hétvégén debütált a TV2 két sajátgyártású műsora, a Kismenők és a Nagy Duett. A hétköznapi gyengélkedés után ez új életet adott a csatornának.

A tavaszi műsorrend egy hétvége után úgy tűnik, új lendületet adhat a TV2-nek, a csatorna ugyanis remekelt a mögöttünk hagyott napokon. Kérdés persze, hogy a fokozott érdeklődés az első adások után mennyire fog kitartani, erre elsősorban a Nagy Duett esetén van esély, hiszen a korábbi években több szériát megélt műsör kifejezetten erősen nyitott. Olyannyira, hogy a teljes lakosság körében elért 1,35 milliós nézőszám idei rekordnak számít. Ennél többen idén még nem néztek magyar csatornát, ám a műsor kapcsán olyan érzésünk volt, mint amikor a tehetségkutatók elején bemutatják a vicc kategóriába tartozó előadókat.

Néhai sztárok, akik még mindig milliókat keresnek

Felfogható persze úgy is a dolog, milyen vicces, ahogy Berki Krisztián vagy Schobert Norbert fahangon üvöltözik, de azért az ilyen típusú értékelhetetlen előadásokból nem lesz egyszerű folyamatosan magas nézettséget produkáló műsort csinálni. Rá lehet persze játszani egyes szereplők kapcsán arra, hogy megosztó személyiségek és a közönség élvezi, ha megizzasztják őket, de ahhoz azért nagyon kell utálni (esetleg szeretni) a fent említett urakat, hogy egy Be my lover, vagy Dzsingiszkán szintű produkciót a jövő héten is ekkora tömeg hallgassa és nézze meg.

Más kérdés, hogy a Nagy Duett korábbi stratégiája, mely szerint egy kedves műsor próbált lenni, amelyben a nézők megbocsátóan hallgatták a celebek hamiskás dalait, mire lenne jelenleg elég. A korábbi években a produkció által elért 16-18 százalékos közönségarány ugyanis kis túlzással akkora segítség lenne a csatorna számára, mint nyílt törésre egy sebtapasz. A most látott provokatívabb – megítélésünk szerint időnként már idegesítő – produkcióval a TV2 tényleg nagyot léphet, hiszen a múlt héten a teljes lakosságban közel 29 százalékos volt a közönségaránya, de a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) is a tévé előtt ülők 26,4 százaléka nézte a műsort.

A csatorna másik tavaszi nagy produkciója, a gyerekek produkcióit bemutató Kismenők számaira sem lehetet panasz, hiszen ez a műsor is jócskán felülteljesítette a TV2 számait. Sőt, a teljes népesség esetében a Nielsen adatai szerint a második legnézettebb műsor lett, 1,13 millió nézővel. A Kismenők a teljes népességben a készülékek előtt ülők 27,4 százalékát kötötte le, de a kereskedelmi célcsoportban is 24 százalék feletti volt a műsor közönségaránya. Az Ének iskolájának sikere korábban bebizonyította, hogy – részben - a cukiság faktorra építve a nézők sokkal valószínűbb, hogy „azt kapják, amit szeretnének”, így ha tippelnünk kellene a Kismenők esetében kisebb a valószínűsége a visszaesésnek.

A TV2 hétvégi magára találása az RTL Klub számaiban egyébként nem igazán látszott meg, köszönhetően annak, hogy a hétköznapokon a nézettségi versenyben továbbra sincsenek egy szinten a csatornák. Ezeken a napokon a TV2 6,5-7 százalékos főműsoridős közönségaránya a 18-49-es korcsoportban arra elég csupán, hogy a kábelcsatornák (Cool, F+) előtt maradjon, ám az RTL 22-23 százalékos közönségarányának a közelébe sem tudnak érni. A piacvezető csatorna a szokásos erős párosa (Barátok közt, Éjjel-nappal Budapest) mellé ismét be tudott egy olyan műsort illeszteni a Farm révén, amelynek köszönhetően hétköznapokon a nézők egy jelentős része át sem kapcsol a TV2-re.

A mögöttünk hagyott 14. héten a hétköznapokat tehát az RTL nyerte a 18-49 éves célcsoportban esténként (19-23 óra között), míg a hétvégeken a TV2 örülhetett ezúttal. Heti átlagban az RTL Klub közönségaránya 20,3 százalékot ért el, míg a TV2 lendületesen felkapaszkodva 12 százalékig jutott. Fej-fej mellett végzett a F+ (5,3% SHR) és a Cool (5,2% SHR). Az elmúlt hetek erősebb teljesítménye után ezúttal a Viasat 3 (2,6% SHR) esett vissza erősen és a középmezőny végén is szoros lett az eredmény, hiszen a kábelcsatorna csupán egy tizedszázalék ponttal előzte meg a Duna TV-t.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!