3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Német lapértesülés szerint a berlini szövetségi kormány azt követeli a Volkswagentől, hogy még október 7. előtt vázolja fel, miként szándékozik megfelelni a nemzeti környezetvédelmi előírásoknak a károsanyag-kibocsátási botrányban érintett dízelmotorja esetében.

A Bild am Sonntag című, vasárnaponként megjelenő lap azt írta, hogy a Szövetségi Közúti Közlekedési Hatóság (KBA) felszólította a wolfsburgi székhelyű vállalatot, hogy október 7-ig határozza meg a szükséges intézkedéseket, amelyek segítségével dízelmotorjai az eredményeket meghamisító szoftver nélkül is képesek lesznek megfelelni a károsanyag-kibocsátási szabványoknak. Emellett azt is kérte, hogy állítsák fel az intézkedések végrehajtásának ütemtervét. Ha a 12 márkát összefogó autógyártó vállalat nem tesz eleget a kérésnek az október 7-i határidőig, a KBA bevonhatja a csalásban érintett valamennyi autótípus engedélyét, azaz megtilthatja a német utakon való közlekedést az említett járműveknek.

A Volkswagenre világszerte bírálatok pergőtüze zúdult, miután kiderült, hogy mintegy 11 millió jármű motorvezérlő programjába olyan szoftvert telepített, amelyek meghamisítják a károsanyag-kibocsátási tesztek eredményeit.

A Bild am Sonntag úgy tudja, hogy a Bosch-csoport - amely egyebek között a világ legnagyobb autóipari alkatrész-beszállító és autóipari technológiákat gyártó vállalata - készítette a botrányt kiváltó szoftvert. A Bosch állítólag tesztelési célokra készítette a 2007-ben leszállított programot, és figyelmeztette a Volkswagent, hogy "illegális" lenne feltöltése eladásra szánt autókba. A Volkswagen azonban a figyelmeztetés ellenére is 2007-től kezdve beépítette az EA 189 típusú dízelmotorok vezérlőprogramjába a csalást lehetővé tévő szoftvert.

Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptember 18-án vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot azzal, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A VW elismerte, hogy olyan szoftvert alkalmazott, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem.

A botrány a Volkswagen-csoport vezérigazgatói tisztségét 2007 óta betöltő Martin Winterkornnak a székébe került, helyette Matthias Müllert, a Porsche AG vezérigazgatóját nevezte ki a vállalat élére a felügyelőbizottság pénteken.

A Volkswagen egyik szóvivője az AFP hírügynökség érdeklődésére közölte, a vállalat hamarosan nyilvánosságra hozza németországi akciótervét, és bejelenti, hogy reményei szerint mikor kezdik el az érintett járművek visszahívását javítás céljából.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!