4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Remekül kezdett a TV2 új vetélkedője vasárnap, az igazi próbatétel azonban az lesz a kvíz számára, hogy hétköznap esténként meg tudja-e törni az RTL-es műsorok dominanciáját. Azok ugyanis a múlt héten is verhetetlennek tűntek.

Az elmúlt hetekben, a Konyhafőnök indulása óta az RTL Klub játszi könnyedséggel nyeri a hétköznap estéket, legyen szó a kereskedelmi célcsoportról (18-49 évesek), vagy akár a teljes lakosságról (négy évnél idősebbek). Pedig a TV2-n szereplő Tények szeptemberben is a legnézettebb hírműsor volt, miközben az RTL-es Híradó egyes szegmensekben már erősen feljött (így például a nagyvárosi nézők körében). Ám a kezdeti előnnyel nem tudott mit kezdeni a TV2, a 7 órakor kezdődő Konyhafőnök ugyanis (ahogy arról korábban is írtunk) nagy dobás volt az RTL Klub részéről. A műsor kimagasló számokat hozott, amire építve az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt is könnyedén hozta a műsorsávját, így az elmúlt három hétben a hétköznapok királya az RTL volt.

A TV2 számára pedig pont fordított volt a helyzet, hiszen hiába remélték, hogy a hírműsorukra építve az este hátralevő részében is meg tudják tartani a nézőket. Ez az elv a Jóban-rosszban esetén még állt, ám a 8 órás Zsaruk című dokurealityn megbukott, annak nézettsége ugyanis komoly törést hozott a Tényekkel összehasonlítva.

Óriási feladat előtt áll tehát a csatorna új vetélkedője, a Bumm!, amely papíron egy könnyed, nem túl bonyolult játék, így sokak számára jelenthet felhőtlen szórakozást a következő hetekben. Egyik oldalról ezt akár alátámaszthatja az a tény, hogy a múlt hét egyik legnézettebb műsora volt a kvíz celebekkel bemutatkozó adása. Az érme másik oldala azonban, hogy ez korántsem volt olyan elsöprő, mint amit a számok mutatnak. Ebben talán szerepe van annak is, hogy a műsorvezető páros ugyan tapasztalt, sőt Liptai Klaudia immár egy évtizede megbízhatóan magas szintet hoz, a vetélkedőben egyelőre még keresik a helyüket. Így a területen korábban már bizonyított kvízmesterekhez képest (bár Vágó István, Gundel Takács Gábor, vagy Sebestyén Balázs meglehetősen eltérő karaktert hozott) némi hiányérzete lehet a nézőknek. Mivel a játékosok köre várhatóan meglehetősen vegyes lesz, hiszen biztosan lesznek színes és szürke egyéniségek is, így elsősorban a Liptai Klaudia-Kasza Tibor páros ténykedése határozhatja meg a műsor sikerét a következő hetekben.

A csavar a történetben, ahogy arról a múlt héten megemlékeztünk, az lesz, hogy októberben startol a Celeb vagyok, ments ki innen című show, amely miatt az RTL Klub átrendezi a műsorrendjét. Hét órára kerül az Éjjel-nappal Budapest, így a Bumm! a műsor második részével kell, hogy megküzdjön, ami talán még komolyabb kihívást jelent, hiszen egy már bevált programról kellene elcsábítani a nézőket. Nehéz megjósolni, hogy melyik adó számára hoz majd az október jobb hétköznap esti számokat.


Az viszont már látszik, hogy a hétvégéken az "egy sima, egy fordított" lesz, az X-Faktor ugyan az előző heti csúcsához képest visszább csúszott, de a hét legnézettebb műsora címét így sem veszélyeztette semmi. Hasonló a helyzet a Sztárban sztárral, amelyben ugyan vannak gyengébb előadások időnként, ám a TV2 egy szerethető műsort rakott össze, amelynek nagyon komoly nézőtábora lett. Ráadásul a műsor eddig hétről-hétre tudott javulni, ami a csatorna számára különösen örömteli lehet. A mögöttünk hagyott héten a teljes lakosságot tekintve például immár 1,7 millió nézőnél járnak, amelyre a csatorna történetében az utóbbi egy-két évben nem nagyon volt példa. Hozzá kell tenni, hogy a múlt héten 2 millió nézővel büszkélkedő X-Faktor most is 1,9 millió embert ültetett a tévék elé. Várhatóan a következő hetekben nem lesz akkora fordulat egyik nagy műsor esetében sem, amely veszélyeztetné azt, hogy a szombatokat az RTL Klub, a vasárnapokat pedig a TV2 nyerje.

A múlt héten egyébként a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) 19 és 23 óra között az RTL Klubot átlagosan a tévé előtt ülők 24,9 százaléka követte, míg a TV2 16,2 százalékig jutott. Az RTL-es kábelcsatornák közül ezúttal is a Cool volt a jobb (5,9% SHR), a F+ (5% SHR) pedig a negyedik helyre szorult. A középmezőny ugyanakkor úgy tűnik, tartósan ketté vált, a Viasat3 (3,9% SHR) és az M1 (3,2% SHR) csak egymással van versenyben.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!