A Boeing, amely eddig a legtöbb utasszállítót adta el Japánban, új stratégiája szerint nagyobb hangsúlyt helyez a közelebbi üzleti kapcsolat kialakítására a távol-keleti ország repülőgép-alkatrészgyártó cégeivel és a légitársaságokkal.
A Mitsubishi Heavy, Japán legnagyobb gépgyártója, a Boeing új szuperjumbójának, a 787 Dreamlinernek az egyik legjelentősebb beszállítója. A cég most tárgyal a Boeinggel egyebek között a pénzügyi kérdésekről - közölte Nobuo Toda, a cég légi ipari divíziójának vezetője. Hozzátette: a japán cég azt várja a Boeingtől, hogy segít az eladási stratégia fejlesztésében, a karbantartásban és a pilótaképzésben is.
A kormány, Kereskedőházak és pénzügyi intézmények is támogatják a projektet. Japán első utasszállítójának két verziója lesz, egy 72 és egy 92 üléses, és a tervek szerint az eddiginél hatékonyabb üzemanyag-felhasználású és csendesebb gépet gyártanak majd.
A Kawasaki is beszáll a repülőgépgyártásba, jövőre kezdi a C-X katonai szállítógép gyártását a japán hadserege részére, és ha a tesztek jól végződnek, valószínűleg elkezdenek egy polgári verzión is dolgozni.
A Mitsubishi áprilisig, az üzleti év végéig dönt az utasszállító gép megvalósíthatóságáról. Ha a projekt jól működik, a cég 2012-ben kezdi el a gyártást.