A megújult honlapon található termékkereső szoftver adatfeltöltése jelenleg is tart, a társaságnál megvásárolható több tízezer lakberendezési, kertészeti, hobbi és barkácscikk közül már 17 ezer elérhető szöveges és képi formában. Az interneten rendelő vásárlóknak a hozzájuk legközelebb lévő Praktiker áruházban névre szólóan, időpontra félreteszik a terméket. Az online vásárlást egy call center teszi teljessé, így az is kényelmesen vásárolhat foteljéből, aki csupán telefonon elérhető.
A barkácsáruház-lánc online rendszere, melynek kapuja a cég website-járól nyílik, teljes mértékben hazai fejlesztés, belső programozók munkája. Emiatt a német Praktiker konszern magyar leányvállalatának internetes tapasztalatai és teszteredményei döntően befolyásolni fogják, hogy a Magyarországon kívüli - köztük a németországi - barkácsáruházak milyen módon és mikor vezetik be online szolgáltatásaikat.
Az IT-fejlesztések következő állomása az lesz, amikor a hazai Praktiker áruházakban a cég website-jára mutató internetes terminálokat állítanak fel, hogy a vásárlók az értékesítési helyeken ne csupán a hagyományos reklámeszközökre és eladókra támaszkodhassanak, amikor információkat keresnek a termékekről és szolgáltatásokról. A pénztárzónákban pedig a magyar kiskereskedelemben eddig még nem használt, érintőképernyős kasszákat fognak beszerelni a gyorsabb kiszolgálás és megbízható áruellenőrzés érdekékben. A kasszákat már jelenleg is tesztelik nyolc hazai Praktiker áruházban.