A SEAGHA legfontosabb eleme a SEAGHA Clearing. Ez egy EDI üzenetek kezelésére szolgáló disztribúciós központ, amelyben az elektronikus üzenetek feladói és címzettjei elektronikus postaládával rendelkeznek, speciális azonosítással és hozzáférési kóddal. Ezzel elkerülhetőek azok a hibák, amik akkor merülnének fel, ha a rengeteg különböző cég számítógépe közvetlenül kapcsolódna egymáshoz. A felhasználók üzeneteket válthatnak egymással az Edifact szabványokat használva, de szabadon küldhetnek e-mail üzeneteket, sőt faxot és telexet is. Jelenleg 415 cég veszi igénybe a SEAGHA szolgáltatását, akik kb. 4 millió üzenetet váltanak évente.
Az APICS a hajózás megtervezésének munkáját támogatja és a hajóforgalmat követi, figyeli a kikötőben. A rendszer azokra az információkra támaszkodik, amelyek a különböző Kikötőhatóságokhoz futnak be.
Az APICS nyomon követi az uszályforgalmat és minden uszály hívásának gazdasági és adminisztratív aspektusát is.
A kapcsolat, ami az APICS-ot és a SEAGHA-t összeköti, lehetővé teszi a hajózási ügynököknek, hogy beszámoljanak az APICS-nak a hajók érkezéséről és dokkot foglaljanak számukra. Továbbá minden műveletet, amelyet veszélyes árukkal végeznek a kikötőben, dokumentálni és elektronikus úton jelenteni kell az APICS-nak.
A Belga Vasutak egy EDI-projekt megvalósítását kezdte el, amely összekapcsolódik a SEAGHA-val, és lehetővé teszi egyedi vagonok nyomon követését, és a berakásról szóló fuvarlevelek elektronikus küldését is.
A SEAGHA gyorsan felismerte, mennyire hasznos lehet az Internet, és mostanra egy Internet Hozzáférési Szolgáltatóvá vált. Minden SEAGHA-szolgáltatás az Internetet használatával együtt is igénybe vehető.
A cikk előzménye
Beszámoló az LFK belgiumi tanulmányútjáról - 2
A Logisztikai Fejlesztési Központ 2001. szeptemberében logisztikai tanulmányutat szervezett Belgiumba, melyen 17 fő vett részt.