4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hétköznap estéken verhetetlen tévécsatornának, az RTL Klubnak nem tett jót a négynapos hétvége, a közönségarányuk ugyanis meredeken csökkent és az idei év leggyengébb hetét produkálták.

A hosszú hétvégék, ünnepi időszakok időnként módosítják a nézői szokásokat, a mögöttünk hagyott hét négy szabadnapja talán az átlagnál is jobban összekuszálta a dolgokat. Mindez persze annyira nem meglepő, ha tekintetbe vesszük, hogy a hétköznap estéken az RTL Klub egyeduralkodó. A Barátok közt kiegészülve az Éjjel-nappal Budapest című konstruált realityvel ugyanis mind a kereskedelmileg fontos 18-49-es korcsoportban, mind a 4 év felettiek (teljes lakosság) körében nagy népszerűségnek örvend. Ráadásul az utóbbi időben már a hírműsorok tekintetében is az RTL-es Híradó felé billent a képzeletbeli mérleg nyelve, és a csatorna esti műsorai – például a sorozataik – is relatív erős közönségaránnyal futnak.

A hétvégi műsorok viszont a nyári időszakban nem voltak mindig a topon. Noha csak egy-egy olyan este volt, amikor látványosan elkapcsoltak a csatornáról a nézők, az RTL közönségaránya a szombatokon és vasárnapokon esetlegesen alakult. Képesek voltak Bud Spencer-filmmel látványosan jól szerepelni, máskor viszont hiába vetítettek újabb filmeket, az a nézőket nem érdekelte különösebben. Miután a hirdetői aktivitás a legmelegebb hónapokban a leglanyhább, az RTL Klub sem törte magát különösebben, így a nagyobb költségvetésű műsorokat az őszi szezonra tartogatják. Ezek közül most újabbat mutatott be a csatorna, melyben Sebestyén Balázs ezúttal nemcsak a nézők, de közismert színészek, sportolók és zenészek tudását is próbára teszi az RTL Klub új game show-jában.


A Gyertek át szombat este! című vetélkedő szeptember közepén indul, és amelyben két négyfős csapat méri össze a tudását. A csapatokban ezúttal három-három közismert személy és egy-egy néző verseng a pénznyereményért, amelyet a nyertes csapat civil tagja vihet majd haza. A csatorna szerint egy oldott, jó hangulatú, humoros, könnyed, talkshowba oltott társasjátékról lesz szó.  A műsor egyébként egy Amerikában több díjjal is jutalmazott formátum, és mint a címe is sugallja, szombatonként láthatják majd a csatorna nézői. Érdekesség, hogy Sebestyén Balázs az őszi időszakban egy másik vetélkedővel is a képernyőre kerül, hiszen visszatér a korábban jelentős nézettséget elért Egy perc és nyersz című műsor is.

Míg az RTL Klub kapcsán a hétvégi kínálat lesz érdekes, amelyből már korábban ismertté vált a Hungary's Got Talent, amit szintén Sebestyén Balázs vezet majd Dombóvári Istvánnal karöltve, addig vetélytársuknál, a TV2-nél inkább a hétköznapok kerülnek fókuszba. Persze a csatorna reménybeli eszköze itt is már ismert, hiszen az Ezek megőrültek című műsort állítják ismét csatasorba. A műsor súlyát jelzi, hogy az egyébként habkönnyű játéknak, amelyben celebeknek kell vicces feladatokat megoldaniuk, a csatorna két (talán) legismertebb arcát tették meg műsorvezetőnek, hiszen Till Atilla és Majka fogja a bulvárhősöket kommandírozni.

Visszatérve a mögöttünk hagyott 34. hétre, azt láthattuk, hogy főműsoridőben a 18-49-es korosztályban ezúttal sem sikerült minden estét besöpörnie az RTL Klubnak. Augusztus 20-án, ha csak hajszállal is, de a TV2 megelőzte őket. Emellett a vasárnap volt még viszonylag szoros, amikor egy százalékponton belül zárt a két kereskedelmi csatorna. Annak ellenére, hogy utoljára az év végi időszakban ért el ilyen alacsony közönségarányt, összességében a RTL Klub így is jelentős előnnyel zárta a hetet. A csatornát heti átlagban a tévéképernyők előtt ülők 15,8 százaléka nézte, míg a vetélytárs TV2-nél ez az arány 9,6 százalékos volt. Viszonylag szoros volt az RTL-csoport két kábelcsatornája között a küzdelem, ráadásul a Cool (7,6% SHR) és a F+ (7% SHR) is látványos eredményt ért el. Ugyanez már nem mondható el az egy héttel korábban megugró, de most visszaeső Viasat3-ról (3,6% SHR) és a Duna TV-ről (3,3% SHR) sem.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!