A hirdetésben ugyanis nem volt szó az adókról és illetékekről, amelyek a legoptimálisabb esetben is közel 12 fontot tesznek ki, ezért az ASA szerint a reklámban ezt az összeget is fel kellett volna tüntetnie a vállalatnak. A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága viszont azt közölte, hogy a hirdetést 14 millióan látták, de náluk egyetlen utas sem panaszkodott az állítólag megtévesztő árak miatt - közli a BBC News.
Az ASA nyomozása a Monarch Airlines panasza után kezdődött meg, az ítélet szerint pedig a Ryanair többet nem mutathatja be a 4 millió ingyenjeggyel kecsegtető hirdetését. Nem ez volt az első eset, hogy az ír fapados légitársaságot elmarasztalta az ASA hasonló esetek miatt. Idén májusban egy ingyenjegyeket hirdető reklámban nem tették világossá, hogy a pénteki napokra az akció nem vonatkozik.

Egy nemrégiben végzett internetes felmérés szerint a Ryanair lett a világ legnépszerűtlenebb légitársasága, ugyanakkor ez a társaság szállítja a legtöbb utast Nagy-Britanniában.