Médiatörténeti pillanatnak nevezte Málnay B. Levente, az MTV Networks Magyarország vezérigazgatója, hogy októbertől magyarul élvezheti a rajongótábor a zenecsatorna adásait. A vezető hangsúlyozta, hogy nem kívánnak a Vivának konkurenciát teremteni, hiszen más csoport, az úgynevezett trendsetterek (véleményvezérek) elérése a cél.
Málnay szerint míg a Vivánál a 13-24 év közötti lányokra és fiúkra, addig az MTV-nél a 15-29 éves fiúkra és lányokra fókuszálnak. A Viva már jelenleg is az említett szegmensben erős, így ott túl nagy arculatváltásra a magyar MTV megjelenése után sem fog sor kerülni, nyilatkozta lapunknak a vezérigazgató.
Arabokat is megcéloz az MTV
A Viacom két évvel ezelőtt vásárolta meg a Viva TV-t, s az MTV gyors bevezetése azt jelzi, hogy van kereslet Magyarországon a zenecsatornák iránt - fogalmazott hétfői budapesti sajtótájékoztatóján Bhavneet Singh, az MTV Networks International feltörekvő piacok csoportjának senior elnökhelyettese és ügyvezető igazgatója.
Mivel minden piacon a portfolió kiépítésére törekednek, így az MTV zászlóshajó lesz, s további csatornák bevezetését is tervezik a jövőben. Idén a magyar MTV mellett Ukrajnában és az arab világban (MTV Arabia) jelentkeznek még helyi nyelvű adásokkal. Az arab műsor segítségével mintegy ötvenmillióval nő majd a csatorna nézőinek száma, amely jelenleg 480 millió háztartásba jut el.
A hazai MTV megjelenésével egy időben az MTV Europe lekerül a kábelcsatornák műsorkínálatából, hasonlóan a korábbi gyakorlathoz. Málnay B. Levente a tapasztalatok alapján nem hiszi, hogy visszaesne a nézőszám, a helyi készítésű műsorok ugyanis mindenhol jóval több embert ültettek a képernyők elé, mint amekkora a korábbi MTV-s kör volt. A készítők bíznak benne, hogy ugyanolyan trendi lesz a magyar nyelvű csatornát nézni, mint angol nyelvű elődjét.
Itthon is készülnek műsorok
A műsorok egy része hazai készítésű, más programokat szinkronizálni fognak, s lesznek feliratozottak is. Azt mindenképpen szem előtt tartják, hogy a szinkron ne menjen a program rovására. A csatornán megszokott trágárabb, bevállalós nyelvezet is megmarad - a sugárzásra vonatkozó szabályok betartása mellett.
A zenei paletta főként a nemzetközi progresszívebb vonalból áll majd: hip-hop, rétegzene és indie is lesz a kínálatban. A Viva továbbra is elsősorban hazai előadókat fog felvonultatni.
Az első saját gyártású műsorral október elején jelentkeznek. A háromhetes programban az MTV első arcának kiválasztását követhetik nyomon a nézők, amire a válogatás már nyáron elkezdődik. A vj-k (videojockey) között egy ismert celebrity és egy-két eddig ismeretlen műsorvezető szerepel majd.
A másik, szintén hazai műsor az MTV ID lesz: ebbe a nézők küldhetnek klippeket, amiket átvezetésként használnak majd az adó saját klippjei között.
A zenecsatorna - hasonlóan a nemzetközi gyakorlathoz - társadalmi kérdéseket is feszegetni fog. Az elmúlt évtizedekben az AIDS volt napirenden, Magyarországon viszont a környezetvédelemért és a fiatal művészek felkarolásáért áll ki az adó. A logó megtervezésére az ARC-cal közösen pályázatot írnak ki, a nyertes pályamű beküldője pedig állandó munkát kap az MTV-nél.
Istvánko ViktóriaMenedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok: Ősszel indul a magyar MTV zenecsatorna Az MTV az iTunes új kihívója Hazánkba telepít dolgozókat a Viacom