4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem fog szégyent hozni külföldi testvérére az október elsején induló magyar nyelvű Music Television zenecsatorna. Míg az új, balhés adó elsősorban a 15-29 éves fiúkra koncentrál, addig a Viacom másik tagja, a Viva TV a jól fésült lányokat és fiúkat szólítja meg. Mfor.hu tudósítás.

A logót még keresik (Mfor.hu-montázs)

Médiatörténeti pillanatnak nevezte Málnay B. Levente, az MTV Networks Magyarország vezérigazgatója, hogy októbertől magyarul élvezheti a rajongótábor a zenecsatorna adásait. A vezető hangsúlyozta, hogy nem kívánnak a Vivának konkurenciát teremteni, hiszen más csoport, az úgynevezett trendsetterek (véleményvezérek) elérése a cél.

Málnay szerint míg a Vivánál a 13-24 év közötti lányokra és fiúkra, addig az MTV-nél a 15-29 éves fiúkra és lányokra fókuszálnak. A Viva már jelenleg is az említett szegmensben erős, így ott túl nagy arculatváltásra a magyar MTV megjelenése után sem fog sor kerülni, nyilatkozta lapunknak a vezérigazgató.

Arabokat is megcéloz az MTV

A Viacom két évvel ezelőtt vásárolta meg a Viva TV-t, s az MTV gyors bevezetése azt jelzi, hogy van kereslet Magyarországon a zenecsatornák iránt - fogalmazott hétfői budapesti sajtótájékoztatóján Bhavneet Singh, az MTV Networks International feltörekvő piacok csoportjának senior elnökhelyettese és ügyvezető igazgatója.

Mivel minden piacon a portfolió kiépítésére törekednek, így az MTV zászlóshajó lesz, s további csatornák bevezetését is tervezik a jövőben. Idén a magyar MTV mellett Ukrajnában és az arab világban (MTV Arabia) jelentkeznek még helyi nyelvű adásokkal. Az arab műsor segítségével mintegy ötvenmillióval nő majd a csatorna nézőinek száma, amely jelenleg 480 millió háztartásba jut el.

A hazai MTV megjelenésével egy időben az MTV Europe lekerül a kábelcsatornák műsorkínálatából, hasonlóan a korábbi gyakorlathoz. Málnay B. Levente a tapasztalatok alapján nem hiszi, hogy visszaesne a nézőszám, a helyi készítésű műsorok ugyanis mindenhol jóval több embert ültettek a képernyők elé, mint amekkora a korábbi MTV-s kör volt. A készítők bíznak benne, hogy ugyanolyan trendi lesz a magyar nyelvű csatornát nézni, mint angol nyelvű elődjét.

Bhavneet Singh és Málnay B. Levente

Itthon is készülnek műsorok

A műsorok egy része hazai készítésű, más programokat szinkronizálni fognak, s lesznek feliratozottak is. Azt mindenképpen szem előtt tartják, hogy a szinkron ne menjen a program rovására. A csatornán megszokott trágárabb, bevállalós nyelvezet is megmarad - a sugárzásra vonatkozó szabályok betartása mellett.

A zenei paletta főként a nemzetközi progresszívebb vonalból áll majd: hip-hop, rétegzene és indie is lesz a kínálatban. A Viva továbbra is elsősorban hazai előadókat fog felvonultatni.

Az első saját gyártású műsorral október elején jelentkeznek. A háromhetes programban az MTV első arcának kiválasztását követhetik nyomon a nézők, amire a válogatás már nyáron elkezdődik. A vj-k (videojockey) között egy ismert celebrity és egy-két eddig ismeretlen műsorvezető szerepel majd.

A másik, szintén hazai műsor az MTV ID lesz: ebbe a nézők küldhetnek klippeket, amiket átvezetésként használnak majd az adó saját klippjei között.

A zenecsatorna - hasonlóan a nemzetközi gyakorlathoz - társadalmi kérdéseket is feszegetni fog. Az elmúlt évtizedekben az AIDS volt napirenden, Magyarországon viszont a környezetvédelemért és a fiatal művészek felkarolásáért áll ki az adó. A logó megtervezésére az ARC-cal közösen pályázatot írnak ki, a nyertes pályamű beküldője pedig állandó munkát kap az MTV-nél.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Ősszel indul a magyar MTV zenecsatorna Az MTV az iTunes új kihívója Hazánkba telepít dolgozókat a Viacom

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!