4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Idén még több bevásárlóközpontot is átadnak a fejlesztők, a következő két évben viszont nem várható újabb egység átadása, derül ki az Eston ingatlanpiaci elemzéséből.

A tavalyi viszonylagos csend után ismét nagy bevásárlóközpont átadást vár a budapesti piac, a fejlesztő Plaza Centers ígéretei szerint 2007 októberben készül el a 68 000 négyzetméteren 200 üzletnek otthont adó Aréna Plaza. Az új bevásárlóközpont közlekedési kapcsolata gyengébb a megszokottnál, sem tömegközlekedéssel, sem autóval nem könnyű megközelíteni. Ráadásul a piac egyik legsikeresebb bevásárlóközpontja, az Árkád közelében található.

Azonban, mivel az Aréna Plaza nem csak a legújabb, de messze a legnagyobb is lesz versenytársai közül, a bérlők a gyenge pontok ellenére sem akarnak kimaradni belőle. Ennek köszönhetően már nem csak a többi budapesti bevásárlóközpontból ismert bérlők legtöbbjével kötöttek szerződést, de olyan prémium márkákkal is, mint a Tommy Hilfiger, a Boss, a Ralph Lauren, a Paul & Shark, a Lacoste vagy a Peek & Cloppenburg.

Utoléri a vidéket a pláza-dömping

A következő két évben nem várható újabb bevásárlóközpont átadása a fővárosban, de jó néhány fejlesztés előkészítése kezdődött már meg. Ilyen például a dél-pesti Határ útnál - ahol az Europark is fontolgatja a bővülést - a Neo Center (17 ezer négyzetméter kiskereskedelmi és 17 ezer négyzetméter iroda), illetve a tőle mindössze egy metrómegállónyira épülő Köki. Az ING 2009-ben szeretné átadni a Budai Skála helyén épülő bevásárlóközpontját, ahol a bontási munkálatok kezdetén tartanak. Eközben a vidéki bevásárlóközpont-építési láz most látszik elérni a keleti országrészt, a következő 12-18 hónapban Egerben, Miskolcon, Nyíregyházán és Debrecenben is terveznek nagyobb bevásárlóközpont illetve strip mall átadást.

A belvárosban a Vörösmarty téri ING projekt (6000 négyzetméter már kiadott kiskereskedelmi terület) átadását többszöri csúszás után szintén 2007 októberre ígérik. A Deák Ferenc utca teljes átalakításával az Immobilia Fashion Street-je összesen 11 000 négyzetméter új és felkapott kiskereskedelmi területet teremtett. A márkás ruházati boltok mellett étterem is nyílt itt, egy német hátterű olasz étteremlánc, a Vapiano első budapesti üzlete.

A volt tőzsdeépületben az Orco egyelőre még csak tervezgeti 9 ezer négyzetméteres bevásárló galériáját, miközben a volt Luxus áruház átalakítása 2007 októberre elkészülhet, hogy két spanyol lánc, a Behrska és a Stradivarius költözzön belé. A felújított Klotild Palota 2000 négyzetméternyi üzlethelyisége is hamarosan elkészül, de a Váci utca mellékutcáiban is találni bérlőre váró üzleteket.

2008 a luxusmárkák éve: Gucci, Burberry

Jövőre nyit üzletet Budapesten a Gucci, amely a hírek szerint a Dorottya utcába beköltöző Escadá-val ellentétben az Andrássy utat, a Louis Vuitton szomszédságát választja. Egy újabb luxus márka, az angol Burberry megjelenése is hamarosan várható. A belvárosban számos vegyes hasznosítású fejlesztést is építenek vagy készítenek elő, amelyekben a szállodaterület mellett jelentősebb kiskereskedelmi terület kialakítását is tervezik, ilyen például a Blaha Lujza téri Europeum, vagy a távolabbi jövőben az Andrássy úti Balett Intézet helyén megvalósuló fejlesztés.

Eközben egy már jól bevált agglomerációs helyszínen, Biatorbágyon két projekt is készül 2007 végi átadásra. A Premier Outlets Center utolsó, harmadik ütemének 6000 m2-én 20 bolt kap helyet. A vele közvetlenül szomszédos, de a lehajtóról hamarabb megközelíthető, szintén a negyedik negyedévre elkészülő M1 Outlet Center nem a strip mall elrendezést követi, hanem egy kétszintes bevásárlóközpont lesz. A fejlesztő FTB Invest a 16 500 négyzetméteres teljes bérelhető területen 23-800 négyzetméter közötti üzleteket alakít ki, luxus és A kategóriás márkákat árusító outletek számára.

Szintén a főváros határán, a repülőtér közelében készül az AIG Lincoln 44 000 négyzetméteres Ferihegy Market Central projektje. Két erős mágnesbérlője, a Tesco és a Praktiker a terület 65 százalékát elfoglalta, és a kisebb üzletek iránt is nagy az érdeklődés. Az M0 lassan kiépülő keleti szektora mentén, ahol a bevásárlóközpont és a hipermarket még hiányzik a kínálatból, a forgalmas autópálya csomópontokban több hasonló fejlesztésre van kilátás a következő hónapokban.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!