A tavalyi viszonylagos csend után ismét nagy bevásárlóközpont átadást vár a budapesti piac, a fejlesztő Plaza Centers ígéretei szerint 2007 októberben készül el a 68 000 négyzetméteren 200 üzletnek otthont adó Aréna Plaza. Az új bevásárlóközpont közlekedési kapcsolata gyengébb a megszokottnál, sem tömegközlekedéssel, sem autóval nem könnyű megközelíteni. Ráadásul a piac egyik legsikeresebb bevásárlóközpontja, az Árkád közelében található.
Azonban, mivel az Aréna Plaza nem csak a legújabb, de messze a legnagyobb is lesz versenytársai közül, a bérlők a gyenge pontok ellenére sem akarnak kimaradni belőle. Ennek köszönhetően már nem csak a többi budapesti bevásárlóközpontból ismert bérlők legtöbbjével kötöttek szerződést, de olyan prémium márkákkal is, mint a Tommy Hilfiger, a Boss, a Ralph Lauren, a Paul & Shark, a Lacoste vagy a Peek & Cloppenburg.
Utoléri a vidéket a pláza-dömping
A belvárosban a Vörösmarty téri ING projekt (6000 négyzetméter már kiadott kiskereskedelmi terület) átadását többszöri csúszás után szintén 2007 októberre ígérik. A Deák Ferenc utca teljes átalakításával az Immobilia Fashion Street-je összesen 11 000 négyzetméter új és felkapott kiskereskedelmi területet teremtett. A márkás ruházati boltok mellett étterem is nyílt itt, egy német hátterű olasz étteremlánc, a Vapiano első budapesti üzlete.
A volt tőzsdeépületben az Orco egyelőre még csak tervezgeti 9 ezer négyzetméteres bevásárló galériáját, miközben a volt Luxus áruház átalakítása 2007 októberre elkészülhet, hogy két spanyol lánc, a Behrska és a Stradivarius költözzön belé. A felújított Klotild Palota 2000 négyzetméternyi üzlethelyisége is hamarosan elkészül, de a Váci utca mellékutcáiban is találni bérlőre váró üzleteket.
2008 a luxusmárkák éve: Gucci, Burberry
Jövőre nyit üzletet Budapesten a Gucci, amely a hírek szerint a Dorottya utcába beköltöző Escadá-val ellentétben az Andrássy utat, a Louis Vuitton szomszédságát választja. Egy újabb luxus márka, az angol Burberry megjelenése is hamarosan várható. A belvárosban számos vegyes hasznosítású fejlesztést is építenek vagy készítenek elő, amelyekben a szállodaterület mellett jelentősebb kiskereskedelmi terület kialakítását is tervezik, ilyen például a Blaha Lujza téri Europeum, vagy a távolabbi jövőben az Andrássy úti Balett Intézet helyén megvalósuló fejlesztés.
Eközben egy már jól bevált agglomerációs helyszínen, Biatorbágyon két projekt is készül 2007 végi átadásra. A Premier Outlets Center utolsó, harmadik ütemének 6000 m2-én 20 bolt kap helyet. A vele közvetlenül szomszédos, de a lehajtóról hamarabb megközelíthető, szintén a negyedik negyedévre elkészülő M1 Outlet Center nem a strip mall elrendezést követi, hanem egy kétszintes bevásárlóközpont lesz. A fejlesztő FTB Invest a 16 500 négyzetméteres teljes bérelhető területen 23-800 négyzetméter közötti üzleteket alakít ki, luxus és A kategóriás márkákat árusító outletek számára.
Szintén a főváros határán, a repülőtér közelében készül az AIG Lincoln 44 000 négyzetméteres Ferihegy Market Central projektje. Két erős mágnesbérlője, a Tesco és a Praktiker a terület 65 százalékát elfoglalta, és a kisebb üzletek iránt is nagy az érdeklődés. Az M0 lassan kiépülő keleti szektora mentén, ahol a bevásárlóközpont és a hipermarket még hiányzik a kínálatból, a forgalmas autópálya csomópontokban több hasonló fejlesztésre van kilátás a következő hónapokban.