A KSH adatai szerint az idei év első negyedévében 97 milliárd forinttal többet költött a hazai lakosság élelmiszerre, ruhára és egyéb fogyasztási cikkre, mint 2002. hasonló időszakában. Ez a tavalyi esztendőhöz képest mintegy 9,9%-os kiskereskedelmi forgalomnövekedést jelent. A fogyasztáson belül az élelmiszer-áruházak forgalma átlagban 11,3%-kal emelkedett, ezen belül azonban a hipermarketek a kisebb boltok kárára nagyobb arányban tudták növelni termékeladásaikat. Ennél is kedvezőbben alakult a gépkocsi- és ruházati termékek forgalma: az autó- és ruházaticikk-kereskedők közel 20-20%-kal magasabb forgalmat könyvelhettek el, mint a tavalyi év első három hónapjában.
Bevásárlóközpontok: meddig tarthat az expanzió?
Egyes piacelemző szakemberek szerint a működő és épülő bevásárlóközpontok számával Magyarország lassan közelít a telítettséghez, ezért az újabb beruházások helyett inkább a már meglévőket kellene bővíteni, átalakítani. Különösen igaz ez a fővárosra és közvetlen környezetére, amit alátámasztani látszik, hogy bár hasonló fejlesztések jelenleg is folynak e térségben, néhány nagy ingatlanberuházó cég a vidéki nagyvárosokat vette célba.