![]() |
Mindenki a maga hazájában vásárol, derült ki egy tegnap kiadott, a fogyasztók szokásait vizsgáló elemzésből. Nem járnak át a szomszédba az uniós polgárok akkor sem, ha ezzel jelentős összegeket takarítanának meg. Az EU-s átlagnál olykor 40 százalékkal olcsóbb vagy drágább árak is jellemezhetik az egyes tagállamokat.
A karácsonyi időszak nagybevásárlásait is olcsóbbá tehetnék az euro-zónában élők, ha a határ túloldalán vásárolnának. Ezzel a lehetőséggel azonban csak a fogyasztók 12 százaléka élt már ebben az évben, míg tavaly ugyanez az érték 13 százalék volt.
Legközömbösebbek a bevásárlóturizmus nyújtotta előnyök iránt a spanyolok: mindössze három százalékuk kel át a határon, hogy hazáján kívül vásároljon. A sok szomszéddal körülvett, kis területű Luxemburgban ez az arány már jóval magasabb, 48 százalék.
Az Európai Bizottság bejelentése szerint a bevásárlóturizmus terén semmilyen előrehaladás nem tapasztalható. Pedig, mint David Bryne bizottsági tag állítja: 'az egységes európai piacnak olyan vásárlókra van szüksége, akik nem csak a saját országukban vásárolnak.'
Most egy, a környező államok vásárlási lehetőségeit ismertető website-tal szeretnék elősegíteni, hogy kedvet kapjanak az emberek a kontinentális szintű költekezésre.