2000. november 7. 11:00

Az internetes vásárlások négyötöde a vásárlók bizalmatlansága miatt végül nem vezet tényleges megrendeléshez.

Az interneten kezdeményezett vásárlások viszonylag nagyrésze, egy friss felmérés eredménye szerint mintegy négyötöde a vásárlók bizalmatlansága miatt végül nem vezet tényleges rendeléshez, s emiatt az
online-üzletek évente 3,8 milliárd dolláros bevételtől esnek el - közölte az AT Kearney londoni tanácsadó cég.

Az AT Kearney globális felmérése szerint a fogyasztókat elrettenti a "e-vásárlástól" az internetes
szállítócégek túlzottan mélyreható információigénye. Általában ez az egyik oka, hogy a vásárlók
abbahagyják az elkezdett online bevásárlásokat. Emellett szerepe van annak is, hogy vonakodnak
megadni a vonali üzleteknek hitelkártyaadataikat. Gyakori akadályozó tényező a szállítók honlapjainak
működési rendellenessége, vagy a keresett termék hiánya is.