Kiss László, a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. (HC) vezérigazgatója elmondta, hogy az idén a légtér teljes forgalma várhatóan 2 százalékkal bővül a várt 4-5 százalékkal szemben, az érkező/induló gépforgalom azonban 4 százalékkal csökken, az utasforgalom növekedése mellett.
Kérdésre válaszolva elmondta, hogy a szolgálat privatizációja nincs napirenden, mivel a társaság tartós állami tulajdonban van, ám nem zárta ki, hogy a későbbiekben ez változzon. Hozzátette: az esetleges privatizációval érdemes megvárni a német szolgálat napirenden lévő magánosításának tapasztalatait és ezek figyelembe vételével is dönteni arról, hogy van-e értelme a privatizációnak.
Horváth Zsolt Csaba, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) elnöke a biztonság növekedését emelte ki. Elmondta, hogy az idén egy, halálos áldozatot követelő baleset történt. Egy kisgép zuhant le, még augusztusban, a balesetben ketten haltak meg. A korábbi években 10 felett volt a halálos áldozatok száma - fűzte hozzá. Hangsúlyozta: a kedvező változások annak is köszönhetők, hogy szervezetileg megerősített hatóság rendszeres ellenőrzéseket tart nem csak a polgári, de a katonai repülőtereken is.
Kiss László a biztonság mellett a fejlesztésekről is szólt. Elmondta: a 40 millió eurós radarkorszerűsítés keretében tavaly a kőrishegyi és püspökladányi korszerűsítését végezték el, ezzel Európa két legkorszerűbb radarja van a HC tulajdonában. A fejlesztéseknek köszönhetően jelentősen nőtt az innen az irányító központokba érkező adatok száma, így az irányítók leterheltsége csökkent.
Kiss László a fejlesztések eredményének is tudta be, hogy a régióban a HC megőrizte pozícióját. Hangsúlyozta: verseny zajlik a piacon a szolgáltatók között a magyar légtérben is, így a HC monopol helyzete csak látszólagos. Példaként említette, hogy Németországban több repülőtéren is osztrák a légiforgalmi szolgáltató.