Az új röntgengépek és mágneskapuk használatával 25-30 százalékkal nőtt a rendszer áteresztő-képessége. A csendesebb időszakokban egyáltalán nem kell várakozniuk az utasoknak, csúcsforgalomban pedig az eddigi fél óra helyett maximum tizenöt percet vesz igénybe a kézipoggyászok és a ruhák átvilágítása. A zsúfolt nyári időszakban egy-egy gépsor óránként akár kétszáz utast is átvilágított a korábbi százhatvan helyett.
A BA idén tavasszal három és félmillió euróért, közel kilencszázmillió forintért vásárolt tizenkét csúcsminőségű röntgengépet és mágneskaput. Jelenleg Ferihegy mindhárom terminálján ezekkel a berendezésekkel dolgoznak az utasbiztonsági osztály munkatársai. A 2A terminálon öt, a 2B terminálon négy, az egyes terminálon pedig három gép üzemel.
Európában jelenleg a Ferihegyen használt rendszer számít a legfejlettebb technikának, hiszen ezek a modellek tavaly kerültek forgalomba - áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközleményben.