A Boeing egy 737-es augusztusi balesetét követően kérte a légitársaságokat arra, hogy végezzenek vizsgálatokat. A két vizsgálat közül az egyikkel végzett a Malév, a részletesebb ellenőrzés pedig várhatóan 7 nap múlva fejeződik be.
A China Airlines kínai légitársaság egyik utasszállító gépe Japán egyik déli szigetének repülőterén gyulladt ki augusztus 20-án, a lángokat sikerült megfékezni, senki sem szenvedett sérülést. Az USA Légügyi Hatósága, a Federal Aviation Administration (FAA) elrendelte, hogy a légitársaságok vizsgáltassák át a Boeing 737NG típusú repülőgépeik orrsegédszárny-rögzítéseit, miután kiderült, hogy ennek egy meglazult alkatrésze okozta a China Airlines 737-esének tüzét.
Németh Krisztina ismertetése szerint az eset kivizsgálása során tapasztaltakról, az elsődleges eredményekről, valamint a javasolt ellenőrzésekről a Boeing-gyár augusztus 25-én tájékoztatta valamennyi B737NG típust üzemeltető társaságot, így a Malévet is.
Ezzel egy időben az FAA is kiadott egy hatósági légialkalmassági direktívát, amely az üzemeltetőkre, így a Malévre is kötelező érvényű, és ami alapján a légitársaság a szükséges ellenőrzéseket a flotta valamennyi B737NG repülőgépén haladéktalanul megkezdte és az FAA által előírt 24 napos intervallumon belül végrehajtja.
Az amerikai légügyi hatóság által - egy rövidebb, 10 napos határidővel - elrendelt elsődleges ellenőrzést a Malév a szombat éjféli határidőig elvégezte. Ez egy egyszerűbb, megbontás nélküli módszerrel végrehajtott, száloptikás vizsgálatot jelentett az orrsegédszárny sín rögzítésén.
A részletesebb vizsgálatok lezárását szeptember 18-ig kell elvégezni - tette hozzá. A vizsgálatok eredményéről a légitársaság írásban tájékoztatja a gyártót és a hatóságot.