Az érdekképviselet hajlik a tárgyalásokra, ám azt már a megbeszélések elején rögzítették, hogy csak abban az esetben képzelhető el megállapodás, ha a Volkswagen vezetése a többletmunkáért cserébe garantálja a munkahelyek megtartását. Mint azt az IG Metall vezetői hangoztatták, a társaság hat, Németország nyugati tartományaiban található üzemében kívánják elérni, hogy a jelenlegi létszám ne csökkenjen.
Mint arról korábban az mfor.hu is beszámolt, a legnagyobb európai autógyártó vállalat, a Volkswagen visszatérne a korábban alkalmazott 35 órás munkahétre, a foglalkoztatottak által ledolgozandó plusz órákat azonban nem kívánja kifizetni. A vállalat vezetése szerint ugyanis az éles piaci versenyben csak így őrizheti meg helyzetét a német cég. A társaság termelése és értékesítése az elmúlt időszakban ugyan nem esett vissza, ám a viszonylag jó eladási adatok a nyereségben sem tükröződtek.
Horst Neumann az autógyár HR vezetője úgy nyilatkozott, hogy ésszerű kompromisszumok esetén van miről tárgyalni. A menedzsment számára az alkura kellő időt hagyott a cég első embere, Bernd Pischetsrieder, aki novemberre szeretné lezárni a munkaidő kérdését.
Érdekesség, hogy a jelenlegi 28,8 órás rendszer egy korábbi megszorítás eredményeként alakult ki. Akkor 30 ezer munkahelyet úgy tudtak megmenteni, hogy a cég átállt a négynapos munkahétre.