2015. július 27. 17:34

Kevés olyan foglalkozás van, amely esetén az előrejelzések hasonló mértékű munkaerőhiánnyal számolnak a következő évtizedekben. Más kérdés, hogy a munka nem feltétlen Európában lesz.

A világ egyik legnagyobb repülőgépgyártója, a Boeing meglehetősen érdekes képet festett a polgári repülésről, szerintük ugyanis jelentős mértékű munkaerőhiánnyal kell majd számolni. A Boeing előrejelzése szerint a következő 20 évben 558 ezer új pilótára lesz szükség, vagyis éves szinten 28 ezer főre.

Még nagyobb gond lesz a repülőgépeket felkészítő technikai személyzettel, ott ugyanis még a pilótáknál is nagyobb létszámban keresnek majd embereket. A Boeing azzal számol, hogy az előttünk álló két évtizedben 609 ezer emberre lesz majd szükség. A repülőgépgyártó a dinamikus növekedést azzal magyarázza, hogy a világgazdaság további bővülése és a légitársaságok alacsonyabb árai egyre több ember számára teszi elérhetővé a repülést. A növekvő kereslet pedig a járatok bővülésével és nagyobb munkaerőigénnyel jár a jövőben.

Természetesen mindez a gyártók számára is óriási üzlettel jár, mind az amerikai óriás, mind európai vetélytársa, az Airbus óriási megrendelésekre számíthat. A Boeing szerint a következő 20 évben 38 ezer új géppel számolnak, míg az Airbus 32600 repülővel számol.

Hozzá kell persze tenni, hogy a növekedésben a domináns egyértelműen Ázsia lesz. A Boeing szerint az új repülőgépek 40 százaléka ezen a piacon talál majd gazdára. Ráadásul az új utasok jelentős részét is itt realizálhatják majd a légitársaságok, évente 100 millió új utassal számolhatnak az itt közlekedő járatokon. Az előrejelzés szerint az óriási ugrás mögött részben az áll, hogy a más kontinenseken immár egy évtizede rendkívül erős fapados modell Ázsiában is jelentős növekedés elé néz.

A fent emlegetett munkaerőigény ennek megfelelően jórészt a Távol-Keleten kell, a jelzett 558 ezer pilótából 226 ezer emberre ebben a régióban lesz szükség. Ugyanakkor közel százezer új pilótát fognak alkalmazni majd Európában és Észak-Amerikában is, míg a Közel-Keleten 60 ezer repülőt vezetni tudót kereshetnek majd a következő két évtizedben. A növekvő munkaerőigény persze komoly költségekkel is jár majd, az Egyesült Királyságban például 80 ezer font (35,2 millió forint) költséggel jár egy pilóta kiképzése.

mfor.hu

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.