A cég amúgy nem túl sikeres, hiszen idén eddig 3,9 millió dollár árbevétel mellett csinált 11,6 millió veszteséget, ám a kriptovaluták szárnyalása némi menekülőutat biztosít számukra - írja a Bloomberg.
A névváltoztatás eredményeképpen a cég részvényeinek árfolyama 289 százalékkal (2.44 dollárról 6.91 dollárra, miközben megjárta a közel 10 dolláros határt is) emelkedett, és bejelentették, hogy blockchain technológiai partnereket keresnek vagy ilyen cégekbe fektetnének be. Nem csak az árfolyam, de a kereskedett részvények mennyisége is óriásit ugrott: míg a bejelentést megelőző 3 hónapban átlagosan 170 ezer részvény cserélt gazdát, addig utána 15 millió...
A bejelentést ugyan eddig tett még nemigen követte, hiszen nincs hír semmilyen megállapodásról blockchain technológiában utazó cégekkel, és a longblackchain.com-ra változott weboldalon is csak semmitmondó információk találhatók arról, hogy mivel szeretne foglalkozni a cég.
A Long Blockchain ezzel csatlakozott azokhoz a cégekhez, amelyek átnevezték magukat - legyenek üdítőital-gyártók, sportmelltartó-készítők vagy kanapé-gyártók - csak hogy részesedjenek a bitcoin és társaik mögött meghúzódó technológia körüli hype-ból, és részvényeik árfolyama hirtelen az egekbe emelkedett.
Adódik a párhuzam az 1990-es évek végi dotkom-lufival, akkor ugyanez történt: nagyon sok ség felvette a nevébe .com végződést, adott ki közleményt, hogy mostantól kezdve ők ez internetes cég. A vége persze nagy arcra esés lett a lufi kidurranásával, és sokakban most is ezt erősítik a hasonló jelenségek, ahogy a Bloombergnek nyilatkozó Scott Natins is ezt emelte ki.
mfor.hu