Állampolgári bejelentésre indított vizsgálatot a Nemzeti Hírközlési Hatóság bluetooth-reklám miatt, közölte egy konferencián Sylvester Nóra, a hivatal informatikai ügyekért felelős szabályozási igazgatója. Az eljárás novemberben kezdődött annak kiderítésére, hogy az érintett mobiltelefonos reklámok nem számítanak-e kéretlen üzenetküldésnek, ami a hírközlési törvény és az elektronikus kereskedelemről szóló törvény szerint Magyarországon is tilos.
Hogy pontosan ki ellen is zajlik az eljárás, azt sem a konferencián előadó Sylvester Nóra, sem Márton György, a hírközlési hatóság szóvivője nem árulta el, arra hivatkozva, hogy folyamatban lévő ügyről van szó. Magyarországon mindenesetre nem régóta jelentek meg ezek a mobilreklámok, amik a telefonok és más informatikai eszközök közötti kapcsolatteremtés lehetőségét (bluetooth) használják fel reklámüzenetek küldésére.
Budapesten két cég, a reklámozáshoz szükséges eszközöket üzemeltető és bérbeadó Landmedia Kft. és a buszmegállókban, villamosmegállókban hirdetési helyekkel rendelkező Intermedia Kft. telepített a közelmúltban húsz, Bluetooth-reklámhoz használható berendezést. Itthon eddig leginkább zenei fesztiválokon, mint például a mezőtúri Wanted fesztiválon, vagy a Szegedi Ifjúsági Napokon használtak a cégek Bluetooth-reklámot.
Sylvester Nóra kiemelte: bármilyen eredménnyel is záruljon a vizsgálat, annak megállapításait az esetleges későbbi ügyekben is alapul veszi a hatóság. Hozzátette, hogy Magyarországon a tavalyi 1500 esetből mindössze négy százalékot tettek ki a kéretlen SMS-reklámok miatt indult vizsgálatok. Az eljárások 96 százalékát kéretlen számítógépes reklámlevelek miatt folytatta le az NHH.