Egy évvel ezelőtt az amerikai gyártó csupán 470 géppel számolt 35 milliárd dollár értékben 2025-ig. A vállalat riválisa, az európai Airbus a múlt évi előrejelzései alapján 800-1000 megrendelésre számít az indiaiaktól az évszázad negyedéig.
A 2006-os évre 676 egyfolyosós és 120 ikerfolyosós gép megrendelését várja az amerikai gyártó. A múlt évben az indiai szállítók 15 milliárd dollár értékben vásároltak a Boeing gépeiből, az állami légitársaság, az Air India 11,4 milliárd dolláros megrendelést adott a repülőgépgyártónak - írja a MarketWatch.
Denish Keskar, a Boeing Commercial Airplanes déli és dél-keleti régiók forgalmáért felelős alelnök elmondta, azért duplázták meg várakozásaikat, mert az egyre népszerűbb légi közlekedés a fapados társaságok piacra lépését hozza magával a szubkontinensen. Hozzátette: a légi közlekedési politika liberalizációja szülte kétoldali nemzetközi megállapodások - például az USA-val és a Angliával - valamint az indiai középosztály jövedelmének növekedése mind a légi közlekedés erősödését hozzák. Ezenkívül a teherforgalom és az exportszállítások növekedésével is számol az alelnök.
Az indiai civil légi közlekedésért felelős miniszter, Praful Patel júniusi közleménye szerint az évtized végéig az utasok száma legkevesebb 25 százalékkal emelkedik; 2006. az első negyedévében 49 százalékkal nőtt az ország légi utasforgalma az egy évvel korábbihoz képest.