2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Airbus várható fejlesztései ellenére a Boeing megőrzi vezető pozícióját a szélestörzsű utasszállító repülőgépek globális piacán - jósolta az angliai Farnboroughban hétfőn kezdődő nemzetközi repülőgépipari szakvásár előtt az amerikai gyártó elnök-vezérigazgatója.

Az európai Airbus konzorcium várhatóan a London délnyugati határában fekvő Farnboroughban mutatja be népszerű széles törzsű A330-as modellcsaládjának újfejlesztésű változatát A330neo néven, amelyet új típusú Rolls-Royce hajtóművekkel kínál a cég. Az Airbus szerint a gép a jelenlegi változatoknál 14 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, nagyobb a hatótávolsága és több utast szállíthat.  

Jim McNerney, a Boeing vezetője azonban vasárnapi brit lapoknak nyilatkozva kijelentette: az amerikai cégnek megvan "a megfelelő kezdeményezőkészsége, lendülete és technológiai előnye" ahhoz, hogy megőrizze dominanciáját a szélestörzsű utasszállítók piacán. A 787 Dreamliner modellre például már ezernél több megrendelés érkezett, az akkumulátorokkal kapcsolatos kezdeti jelentős műszaki problémák ellenére.

McNerney a The Sunday Times beszámolója szerint elismerte, hogy az A330neo "előrelépést" jelent az Airbus jelenlegi kapacitásaihoz képest. Hozzátette ugyanakkor: a típus "nem közelíti meg a Boeing által e piaci szegmensben kínált alternatívák széles választékának képességeit", akár a 787-8-asról, akár a 787-10-esről, akár a 777-es sorozat kisebb változatairól van szó.

A Boeing legújabb becslése szerint a következő két évtizedben 25 680 keskenytörzsű utasszállító repülőgépre lesz globális kereslet, 2500 milliárd dollár értékben.

A cég a farnboroughi szalon előtt közzétett előrejelzésében azt jósolta, hogy ugyanezen idő alatt a szélestörzsű kategórián belüli kisebb, illetve közepes méretű gépekből 7980-ra lesz igény a világpiacon, 2300 milliárd dollár értékben.

Az Airbus közölte, hogy Farnboroughban jelentős megrendelésre számít az A330neo változatra; a potenciális vásárlók közé tartozik a cég szerint az amerikai Delta, az Air Asia és több lízingvállalat.

Az európai gyártó elhozza a szakvásárra új A350-esét is, amely a cég szerint 25 százalékos üzemanyag-megtakarítást ígér a kategória többi típusával összehasonlítva.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!