2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bontani kezdték a ki nem fizetett alvállalkozók az épülő M43-as autópálya töltését a 10-es kilométerszelvénynél, Szeged határában csütörtök délben.

A töltés szélén egy markológép kezdett bele a föld kitermelésébe. A földet egy teherautóra rakta, amin „M43-as bontásból töltésanyag eladó! Ár: 3.000.000.000 forint” felirat olvasható – jelentette a helyszínről az MTI tudósítója. Temesvári Zoltán, az alvállalkozókat képviselő ügyvéd elmondta, a munkaterületen anyagmozgatás folyik, amelyhez meg kell bontani az elkészült felületet. Ezt addig folytatják, míg az autópálya-szakaszt kivitelező konzorcium nem rendezi a Szeviép Zrt. az alvállalkozókkal szembeni tartozását.

A jogi képviselő hangsúlyozta, az autópálya e szakasza az IGN Zrt. munkaterülete, amit még nem adott át a kivitelező konzorciumnak. Hozzátette: a kitermelt földet a teherautók nem szállítják el a területről. Temesvári Zoltán emlékeztetett, az alvállalkozók azért kezdtek demonstrálni egy hete, mert az autópálya kivitelezésében résztvevő, április 26-án csődvédelmet kért Szeviép Zrt. mintegy 3 milliárd forinttal maradt adósa a cégeknek úgy, hogy a teljesítést elismerte, a számláikat befogadta.

Az alvállalkozók, a beruházó NIF Zrt., valamint a Hídépítő Zrt. és Sedesa S.A. egyeztetéseket kezdtek arról, hogy a konzorcium két tagja átvállalja a cégek követeléseinek teljesítését. Az egyeztetett határidőig azonban a konzorciumi tagok nem nyilatkoztak az alvállalkozói követelések megvásárlásáról – közölte az ügyvéd.     Hozzátette: azért várják el a konzorciumi tagoktól a számlák kiegyenlítését, mivel szerződéses kötelmeiket megszegve kötöttek alvállalkozó megállapodást a tag Szeviép Zrt.-vel.

Ezzel a megoldással azt a szabályt kerülték meg, amely szerint a konzorciumnak a beruházó teljesítését követő 30 napon belül rendeznie kell tartozását alvállalkozói felé – magyarázta az ügyvéd. Mudra Zoltán ügyvéd, az IGN Zrt. jogi képviselője elmondta, a cég csupán arra adott engedélyt a demonstráló vállalkozóknak, hogy a munkaterületen tartózkodjanak, ahhoz azonban nem járult hozzá, hogy ott anyagmozgatási munkát végezzenek. Ennek elsősorban munkavédelmi okai vannak, ugyanis a töltés e szakasza alatt nagynyomású vezetékek futnak. Az IGN Zrt. a Tisza M-43 Konzorcium legnagyobb vállalkozói hitelezője, kiegyenlítetlen számláinak nagysága megközelíti az egymilliárd forintot.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!