2p

Bontani kezdték a ki nem fizetett alvállalkozók az épülő M43-as autópálya töltését a 10-es kilométerszelvénynél, Szeged határában csütörtök délben.

A töltés szélén egy markológép kezdett bele a föld kitermelésébe. A földet egy teherautóra rakta, amin „M43-as bontásból töltésanyag eladó! Ár: 3.000.000.000 forint” felirat olvasható – jelentette a helyszínről az MTI tudósítója. Temesvári Zoltán, az alvállalkozókat képviselő ügyvéd elmondta, a munkaterületen anyagmozgatás folyik, amelyhez meg kell bontani az elkészült felületet. Ezt addig folytatják, míg az autópálya-szakaszt kivitelező konzorcium nem rendezi a Szeviép Zrt. az alvállalkozókkal szembeni tartozását.

A jogi képviselő hangsúlyozta, az autópálya e szakasza az IGN Zrt. munkaterülete, amit még nem adott át a kivitelező konzorciumnak. Hozzátette: a kitermelt földet a teherautók nem szállítják el a területről. Temesvári Zoltán emlékeztetett, az alvállalkozók azért kezdtek demonstrálni egy hete, mert az autópálya kivitelezésében résztvevő, április 26-án csődvédelmet kért Szeviép Zrt. mintegy 3 milliárd forinttal maradt adósa a cégeknek úgy, hogy a teljesítést elismerte, a számláikat befogadta.

Az alvállalkozók, a beruházó NIF Zrt., valamint a Hídépítő Zrt. és Sedesa S.A. egyeztetéseket kezdtek arról, hogy a konzorcium két tagja átvállalja a cégek követeléseinek teljesítését. Az egyeztetett határidőig azonban a konzorciumi tagok nem nyilatkoztak az alvállalkozói követelések megvásárlásáról – közölte az ügyvéd.     Hozzátette: azért várják el a konzorciumi tagoktól a számlák kiegyenlítését, mivel szerződéses kötelmeiket megszegve kötöttek alvállalkozó megállapodást a tag Szeviép Zrt.-vel.

Ezzel a megoldással azt a szabályt kerülték meg, amely szerint a konzorciumnak a beruházó teljesítését követő 30 napon belül rendeznie kell tartozását alvállalkozói felé – magyarázta az ügyvéd. Mudra Zoltán ügyvéd, az IGN Zrt. jogi képviselője elmondta, a cég csupán arra adott engedélyt a demonstráló vállalkozóknak, hogy a munkaterületen tartózkodjanak, ahhoz azonban nem járult hozzá, hogy ott anyagmozgatási munkát végezzenek. Ennek elsősorban munkavédelmi okai vannak, ugyanis a töltés e szakasza alatt nagynyomású vezetékek futnak. Az IGN Zrt. a Tisza M-43 Konzorcium legnagyobb vállalkozói hitelezője, kiegyenlítetlen számláinak nagysága megközelíti az egymilliárd forintot.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!