Mint arról az Mfor korábban beszámolt, a Renaissance Capital befektetési bank moszkvai elemzője pénteken kifejtette, hogy Borisz Abramovicsnak a Malév megszerzése a harmadik és egyben legdrágább vállalkozása lenne a szakmában, holott már eddig is jelentős adósságokat halmozott fel. Egyes hírek szerint az orosz üzletembernek 160 millió euróba, más értesülések szerint 160 millió dollárba kerül a magyar nemzeti légitársaság megszerzése.
Az Abramovics-projektek
Abramovics első ilyen vállalkozása öt légitársaság, az AiRUnion szövetség tagjainak egy cégbe vonása, de az orosz vagyonügynökség, amely a vezető légitársaság, a KrasAir 51 százalékos tulajdonosa, nem akarja engedni, hogy az állami részesedés az új holdingban ötven százalék alatt legyen. Borisz Abramovics december végén magyar újságíróknak Budapesten azt mondta, hogy az új légitársasági holding már januárban megszületik, miután az orosz elnök aláírja a légitársaságok egyesítéséről szóló rendeletet. Akkor az orosz üzletember azt mondta: ebben a légitársaságban a magánszemélyek lesznek többségi tulajdonban, az orosz állam kisebbségi hányaddal rendelkezik majd.
Moszkvai értesülések szerint Abramovics konfliktusban áll az orosz vagyonügynökséggel a krasznojarszki repülőtér ügyében is, amelyet el kell különíteni a KrasAirtől. A vagyonügynökség több perben különböző térítéseket követel a KrasAir magánrészvényeseitől (például egy szerinte jogszerűtlenül felvett hitel, vagy állami tulajdonban lévő reptéri létesítmények használata miatt).
Orosz sajtóértesülések szerint az AiRUnion légiszövetség tagjainak százmillió dollár körüli lejárt tartozása van üzemanyag-szállítóival szemben.
"A világ minden légitársaságának van tartozása üzemanyag-vásárlás fejében, s ennek mértéke szezonálisan ingadozik" - kommentálta az AiRUnion szóvivőnője hétfőn azt a médiajelentést, amely szerint az orosz légi szövetség jelentős adósságot halmozott fel ebből a fajtából. "Magától értetődően van ilyen tartozásunk, hiszen a legnagyobb üzemanyag-fogyasztók közé tartozunk. E tartozás mértéke idényenként ingadozik aszerint, hogy járataink sűrűbben vagy ritkábban közlekednek" - mondta Olga Trapeznyikova, az AiRUnion sajtószolgálatának vezetője, megjegyezve: az üzemanyag-összetevő az önköltség 60-70 százalékát teszi ki az orosz légi közlekedési piacon.
Az orosz üzletember harmadik vállalkozása az első orosz diszkont légitársaság, a Sky Express megalapítása, amelynek ugyan nem többségi tulajdonosa, de állítólag a főrészvényese. A Sky Express hétfőn indítja első járatát Moszkvából (Vnukovo) Szocsiba.