2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A borkedvelők és -termelők első nemzetközi televíziója jövő ősztől kezdené meg működését Franciaországban. A legfőbb gondot az alapítóknak azonban az jelenti, hogy a bor hazájában gyakorlatilag tilos a televízióban a borokról szót ejteni.

"A bor kultúránk lényege, a (francia) nagyvonalúság, vendéglátás és élvezet szinonimája" - olvasható a majdani Edonys bortelevízió honlapján. A francia és angol nyelven havi negyven órányi saját készítésű műsort kínáló csatorna a földi sugárzáson kívül minden hálózaton (kábel, műhold, internet) - havi 6,3 eurós előfizetési díjjal - szeretne betörni a francia médiapiacra.

Az interaktív borkóstolástól a borhoz kapcsolódó minden jelentős eseményről, vásárokról, árverésekről, versenyekről, ünnepekről tudósítani kívánnak; a hírműsorok mellett a bortermelői szakma legfontosabb kérdéseiről a nagyközönség számára is érdekes vitaműsorokat terveznek, s a borral kapcsolatos dokumentum- és játékfilmek bemutatását ígérik.

A Le Figaro című napilap csütörtöki beszámolója szerint azonban a francia médiahatóság (CSA) a törvényben előírt két hónap helyett négy hónapig gondolkodott azon, hogy engedélyezze-e a borcsatorna működését.

"A CSA megadná az engedélyt, azzal a feltétellel, hogy egyetlen borosüveget vagy borkóstolást sem mutatunk. Ez pedig lehetetlen számunkra" - mondta a lapnak, Julien Dumont, a bortévét alapító Media-Place Partners vezetője.

A francia törvények szerint tilos a borok reklámozása, s erre hivatkozva a CSA egyszerűen kitiltotta a bort a francia televíziókból, annak ellenére, hogy ez nincsen sehol írásban foglalva. Franciaországon kívül csak három országban létezik hasonló tiltás: Iránban, Irakban és Afganisztánban - hangsúlyozta a Le Figaro. Ami azért is tűnik furcsának, mert Franciaország legfőbb kereskedelmi bevételét a borok biztosítják.

A lap úgy tudja, hogy a bortelevízióban a Franciaországgal szomszédos Luxemburg hatóságai viszont óriási lehetőséget látnak és szívesen vennék, ha egy nemzetközi televízió az ő területükről sugározna, amennyiben nem tud megegyezni a francia médiahatósággal. Az Edonys műsorigazgatója Jean-Michel Peyronnet, a Revue Vinicole Internationale rangos szaklap főszerkesztője lesz, aki kezdetben 2,5 millió eurós költségvetésből gazdálkodhat.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!