2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar fogyasztók bizalmi indexe az alacsonyabbak közé tartozik Európában. A 83 pontos magyarországi mutatót csak a franciáké (82), törököké (80), németeké (79) és a legpesszimistább európaiaknak számító portugáloké (59) múlja alul az ACNielsen piackutató vállalat most közzétett, idén júniusban, 40 országban végzett felmérése alapján. A tavaly novemberi felmérés még 90 pontos bizalmi indexet állapított meg Magyarországon.

A magyar válaszadók többsége nem túl jó kilátásokat jósol a hazai munkalehetőségekre a következő tizenkét hónapban, ahogyan személyes anyagi helyzetére sem. Szintén többségi vélemény, hogy a szükséges és kívánatos termékek megvásárlására nem igazán alkalmas a jelenlegi időszak, habár ebben a kérdésben a magyarok által adott válasz megfelel az európai átlagnak.

Amíg a magyarok 75 százaléka inkább negatívan ítéli meg a hazai munkalehetőségeket, addig ez a mutató a norvégoknál, dánoknál és íreknél 20 százalék alatt marad. Az európai borúlátó átlag 55 százalék. Régiónkban az osztrákok 60, a csehek 45, a lengyelek 29 százaléka aggódik a munkahelyi kilátások miatt. Az osztrák fogyasztói bizalmi index 85 pontról 90-re nőtt november óta, a cseh 97-ről 100-ra, a lengyel pedig 103-ról 107-re. Az index európai átlaga 93, míg a világátlag 98 pont. Földrészünk mutatószáma 1 ponttal javult, míg a globális változatlan maradt a 0 és 200 közötti skálán.

Személyes anyagi helyzetét a következő tizenkét hónapban kedvezőtlennek látja a magyarok 61 százaléka, szemben az európai 45-ös átlaggal. A derűlátók közül itt is a dán-norvég-ír hármas emelkedik ki, az optimisták 83, 80 és 72 százalékával. Az osztrákok 44, csehek 42, míg a lengyelek csupán 36 százaléka aggódik, tehát ott a többség jóra számít.

Arra a kérdésre, hogy az elkövetkező hat hónap során a legjobban mi foglalkoztatja, a magyarok szélsőséges válaszokat adtak. A legtöbb magyar ember (40 százalék) számára a legfontosabb tényező a biztos munkahely, valamint az egészség (29 százalék).

A felmérésről

Az ACNielsen online felméréssel készült Globális Fogyasztói Bizalmi Indexe a világon a legnagyobb ilyen jellegű kutatás: 2006 júniusában 40 országban összesen közel 21 780 rendszeres internetezőt kérdeztek meg, Magyarországon 500-at.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!