A magyar válaszadók többsége nem túl jó kilátásokat jósol a hazai munkalehetőségekre a következő tizenkét hónapban, ahogyan személyes anyagi helyzetére sem. Szintén többségi vélemény, hogy a szükséges és kívánatos termékek megvásárlására nem igazán alkalmas a jelenlegi időszak, habár ebben a kérdésben a magyarok által adott válasz megfelel az európai átlagnak.
Amíg a magyarok 75 százaléka inkább negatívan ítéli meg a hazai munkalehetőségeket, addig ez a mutató a norvégoknál, dánoknál és íreknél 20 százalék alatt marad. Az európai borúlátó átlag 55 százalék. Régiónkban az osztrákok 60, a csehek 45, a lengyelek 29 százaléka aggódik a munkahelyi kilátások miatt. Az osztrák fogyasztói bizalmi index 85 pontról 90-re nőtt november óta, a cseh 97-ről 100-ra, a lengyel pedig 103-ról 107-re. Az index európai átlaga 93, míg a világátlag 98 pont. Földrészünk mutatószáma 1 ponttal javult, míg a globális változatlan maradt a 0 és 200 közötti skálán.
Személyes anyagi helyzetét a következő tizenkét hónapban kedvezőtlennek látja a magyarok 61 százaléka, szemben az európai 45-ös átlaggal. A derűlátók közül itt is a dán-norvég-ír hármas emelkedik ki, az optimisták 83, 80 és 72 százalékával. Az osztrákok 44, csehek 42, míg a lengyelek csupán 36 százaléka aggódik, tehát ott a többség jóra számít.
Arra a kérdésre, hogy az elkövetkező hat hónap során a legjobban mi foglalkoztatja, a magyarok szélsőséges válaszokat adtak. A legtöbb magyar ember (40 százalék) számára a legfontosabb tényező a biztos munkahely, valamint az egészség (29 százalék).
A felmérésről
Az ACNielsen online felméréssel készült Globális Fogyasztói Bizalmi Indexe a világon a legnagyobb ilyen jellegű kutatás: 2006 júniusában 40 országban összesen közel 21 780 rendszeres internetezőt kérdeztek meg, Magyarországon 500-at.