2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az átlag magyar autója 12 éves, a magyar családok felének ugyanakkor nincs saját autója - derül ki a Bosch megrendelésére a Medián által - 2008 és 2010 után - az idén harmadik alkalommal készített reprezentatív felmérésből.

A Bosch közleményében hangsúlyozza, hogy a gépkocsik átlagos életkora 2008 óta az összes társadalmi csoportban emelkedett, elsősorban a legalacsonyabb jövedelemmel rendelkezők körében.

Az átlagosnál fiatalabb autói vannak ugyanakkor a 30-as, 40-es éveikben járóknak, a diplomásoknak, a fővárosiaknak, a legmagasabb jövedelműeknek, tehát azoknak, akik aktív keresők és még viszonylag fiatalok, de már nem pályakezdők.

Az elmúlt két évben tovább erősödött az a tendencia, hogy egyre kevesebben cserélték újabbra autójukat - hívja fel a figyelmet a Bosch, hozzátéve, hogy a gazdasági válság kirobbanásának évében, 2008-ban még az autók közel egyharmada 5 évesnél fiatalabb volt, de jelenleg ez már csak a gépkocsik alig több mint egytizedéről mondható el.

A magyar háztartások csak közel felének volt az idén saját autója, 40 százalékukban egy gépjármű található, és a családok alig 5 százalékára igaz, hogy több autót tudnak fenntartani - olvasható a közleményben.

A magyarországi háztartások tulajdonában lévő autópark a két évvel ezelőtti szinten stagnál: az egyes társadalmi rétegeket vizsgálva minimális átrendeződés történt ugyan a családok autóvásárlási és eladásai szokásaiban, növekedés azonban nem tapasztalható.

A négyéves periódust felölelő kutatás szerint 2008 és 2010 között még szinte valamennyi jövedelmi kategóriában nőtt az egy háztartásra jutó autók száma, ám ez a gyarapodás 2012-re megtorpant. A közepesen jól kereső családok ugyan meg tudták őrizni gépjárműveiket, de az alacsonyabb jövedelműek közül többen eladni kényszerültek autójukat az elmúlt két évben. A Medián kutatása megállapította: még a legmagasabb jövedelmi kategóriába tartozók körében is 4 százalékponttal csökkent az autós háztartásban élők aránya 2010-hez képest. A több autóval rendelkező, magasabb státuszú rétegekben a gépjárműállomány mára még a 2008-as szintet sem éri el.

Az idei kutatás adataiból az is látszik, hogy az autósok 88 százaléka ugyanabba a műhelybe hordja autóját, mint korábban. A szervizükhöz hűséges autósok közül minden második minimum öt éve jár ugyanoda.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!