A fejlesztés kétharmadát saját forrásból finanszírozta a vállalat, a fennmaradó részre pedig bankhitelt vettek fel. A létesítmény - amelyet pénteken adnak át - lehetőséget nyújt a Gyermelynek, hogy mind a hazai, mind a külföldi piacon javítsa pozícióit.
Romániába készül a tésztagyártó
A vállalat forgalmából az export jelenleg négy százalékkal részesedik, de a 2003 végén kezdődött és az idén véget ért kapacitásbővítés kínálta lehetőségeket kihasználva a jövőben tíz százalék körülire tervezik a külföldi értékesítés arányát a bevételben. Főként Szlovákiában és Romániában látnak komoly lehetőségeket, északi szomszédunknál elosztó partnerek bevonásával lépnének piacra, míg Romániában saját cég alapítására készülnek a Gyermelynél.
Magyarországon a Gyermely mellett két nagyobb gyártó, a székesfehérvári központú, egyéb termékeket is előállító Cerbona Zrt. és a dunakeszi székhelyű Mary-Ker Kft. található. Ezek a társaságok azonban főleg kereskedelmi márkákat készítenek, saját név alatt csekély forgalmat bonyolítanak. A hazai piac igen szegmentált, mintegy 400 kisebb cég foglalkozik tésztagyártással.
A magyar tésztapiacról
A teljes magyar tésztapiac mintegy 70 ezer tonnás, de ebbe beletartoznak a házilag készült termékek is. Azokat nem számolva a gyártók 60 ezer tonnás értékesítésre számíthatnak, s ez évente két-három százalékkal nő. A magyar tésztapiacon az import aránya mintegy hét százalék, ez kismértékű növekedést jelent az európai uniós csatlakozás óta. A behozatal bővülése főleg az alacsonyabb kategóriás termékekből adódik, a jó minőségű importkészítmények forgalma stagnál - írja a Világgazdaság.