A Metro International franchise megállapodást kötött a brazil Grupo Bandeirantes társasággal, Brazília vezető televíziós társaságával a helyi Metro elindításáról. A lap brazil változatát Sao Paulóban vezetik be május 7-én.
A társaság kezdetben 150 ezer példánnyal jelenteti meg a Metro Sao Paulo-i változatát, amely a Chilében és Mexikóban már bevált és ismert Publimetro címet fogja viselni. A Publimetro így nemcsak Sao Paulo egyik legnagyobb példányszámú napilapja lesz, hanem egész Latin-Amerikában is az egyik legolvasottabb újsággá válik.
Brazília gazdasági központjában, a Föld ötödik legnagyobb városában közel 18 millióan élnek, így a Publimetro jelentős értéket képvisel a társaság nemzetközi hálózatában. A Zenith Optimedia felmérései szerint Brazília bruttó újsághirdetési piaca 10 százalékkal növekedett 2006-ban és elérte az 1,2 milliárd amerikai dollárt, így Latin-Amerika legnagyobb hirdetői piacává vált.
"A brazil piac felé nyitás tovább erősíti latin-amerikai jelenlétünket" - mondta Pelle Törnberg, a Metro International elnök-vezérigazgatója. "New York, Mexico City, és Szöul mellett Sao Paulóval a Metro a világ öt legnagyobb városa közül négyben már jelen van" - tette hozzá Törnberg.
A franchise megállapodások már számos alkalommal bizonyították, hogy új piacok megszerzésénél és a cég nemzetközi jelenlétének erősítésében rendkívül hatékonyak. Egyúttal a Metro arról is gondoskodik, hogy a franchise konstrukcióban kiadott lapok hűek maradjanak a társaság által kialakított modellhez, amely folyamatosan fiatalos, aktív, magasan képzett, városi olvasókat céloz meg világszerte.