A VW a három brazíliai gyárát fejleszti, és új modelleket vezet be. A társaság helyi leányvállalata tavaly 585 ezer gépkocsit értékesített, ami 70 százalékos növekedés 2005-höz képest. 2014-ben már egymillió kocsit kíván eladni a VW do Brasil, amely már most is a legnagyobb brazil autóipari cég napi 3000 darabos gyártási kapacitással és 600 partnerrel működő értékesítési hálózattal.
A négy legnagyobb felzárkózó gazdaság, az angol rövidítéssel BRIC-országoknak nevezett Brazília, Oroszország, India és Kína alkotta csoport a következő években az autógyártás legdinamikusabban fejlődő térsége lesz az iparági várakozások szerint.
A brazil piac robbanásszerűen bővülhet: a közel 200 milliós országban jelenleg 7 lakosra jut egy gépkocsi, és öt éven belül 4:1-re változhat ez az arány. Az utóbbi időszakban rendszerint nagyjából évi 3 millió darab új autót adtak el a dél-amerikai országban, 2014-ben viszont már 4 millió kocsi kelhet el az előrejelzések szerint.
MTI/Menedzsment Fórum