Az ügylettől a félig állami tulajdonban lévő japán csoport a Japánban csökkenő cigaretta-eladás ellensúlyozását reméli, ezzel megőrizheti világszinten harmadik helyezését az amerikai Altria és a British American Tobacco mögött.
A Japan Tobacco hazai piaci részaránya kétharmados, de a cigarettaértékesítése a szeptemberrel zárult első üzleti félévben értékben 1,3 százalékkal 20,2 billió jenre, mennyiségben 4,7 százalékkal 140 milliárd szálra csökkent. A külföldön már korábban is terjeszkedő cég tavaly óta már több cigarettát adott el külföldön, mint otthon. Európában Spanyolországban, Franciaországban és Olaszországban számottevőbb a piaci jelenléte.
A Gallaher a világ ötödik számú dohányipari csoportja, profitjának 70 százaléka a szűkülő brit, ír, osztrák és svéd piacról származik. A nyugat-európai piac visszaesését az utóbbi években oroszországi, ukrajnai és kazahsztáni terjeszkedéssel ellensúlyozta, ezeken a területeken nő a profitja. A 2001-ben részben megszerzett Austria Tabak révén a Gallahernek magyarországi nagykereskedői és viszonteladói érdekeltsége is van.
Szakelemzők úgy vélik, hogy a Japan Tobacco később - versenyfelügyeleti okból - kénytelen lesz eladni a Gallaher német és osztrák nagykereskedelmi üzletágát, várhatóan a francia-spanyol Altadis dohányipari csoportnak. Ebből az eladásból a Japan Tobacco elemzők szerint körülbelül egymilliárd dollárra számíthat.