1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Európai Bizottság nem engedélyezte a két vezető görög légitársaság, az Olympic Air, és az Aegean Airlines egyesülését. A szerdán ismertetett brüsszeli indoklás szerint az egyesüléssel létrejövő cég monopolhelyzetbe kerülhetne a görög légiközlekedésben.

A tavaly februárban bejelentett egyesülést a két cég egyebek között Görögország súlyos gazdasági helyzetével indokolta. Görögország röviddel később, májusban 110 milliárd euró nemzetközi mentőövvel tudta csak elkerülni a pénzügyi összeomlást.

Évekig tartó tárgyalások után 2009 márciusban a görög állam a Marfin befektetői csoportnak (MIG) adta el az Olympic Airlines légitársaságot. Az eladási ár 177,2 millió euró volt. A MIG görög és dubai cégek tulajdonában van.

Az újonnan privatizált légitársaság 2009 október elején kezdte meg működését új formában, Olympic Air néven, mintegy 4 ezer dolgozóval a korábbi 7.500 helyett.

Az Aegean a legnagyobb görög légitársaság, 2009-ben több mint 6,5 millió utast szállított, 10 százalékkal többet, mint 2008-ban. Hazai viszonylatban 3,8 millió utasa volt, 2 százalékkal több mint 2008-ban, míg a nemzetközi légi forgalomban 22 százalékkal tudta növelni utasai számát, 2,8 millióra.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!