Megyeri György, a Chevrolet Central and Eastern Europe Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: cége január 1-jétől már alkalmazottak nélküli jogi személyként működik tovább. Emlékeztetett arra, hogy a Chevrolet a régióban mintegy 100 embert foglalkoztatott, közülük több mint hatvanan a budaörsi központban tevékenykedtek. Egy részüket az Opel Magyarország szervezetébe csoportosították át, mások elhagyták a céget.
Az ügyvezető igazgató hangsúlyozta: a Chevrolet-tulajdonosok alkatrészellátása a kivonulást követően is biztosított, garanciális kötelezettségeiért helytáll a cég. Korábbi márkakereskedőik mintegy 80 százaléka márkaszervizként is működött, így több mint 20 szerviz továbbra is ellátja ezt a feladatot. Az alkatrészellátás nincs veszélyben, hiszen a modelleket, amelyeket itt forgalmaztak, a Chevrolet továbbra is gyártja - emelte ki Megyeri György.
A General Motors 2013 decemberében jelentette be, hogy 2015-ig kivonja a Chevrolet márkát Európából. A döntést akkor az európai autópiac kedvezőtlen helyzetével és a beteljesületlen üzleti várakozásokkal indokolták. Egyidejűleg a GM jelezte, hogy Európában a népszerű testvérmárkára, az Opelre fókuszál.
Ilyen autókat gyárt Észak-Korea
Dános András, az Opel Magyarország PR-igazgatója az MTI-nek arról számolt be, hogy az európai piac visszaigazolta az anyavállalat pénzügyi alapokon nyugvó döntését. A Chevrolet után maradt piaci űrt az Opel részben ki tudta tölteni hasonlóan jó ár-érték arányú modellekkel. Példaként említette a tavaly kifutott Corsát és Zafirát. A válság után bővülő piacon az Opel folyamatosan jól szerepelt, Magyarországon például tavaly több mint 50 százalékkal emelkedtek az eladásai, és az idén is őrzi a márka az első helyét a személyautó-piacon - emlékeztetett.
A Chevrolet 2005-ös megjelenése óta több mint 35 ezer Chevrolet került magyar vevőkhöz.
MTI