2p

Az év végéig lezárul a Chevrolet márka közép- és kelet-európai piaci kivonulása, a további szervizelést és alkatrész-ellátást az Opel Central and Eastern Europe szervezetébe integrálva biztosítja a magyarországi Chevrolet-tulajdonosok számára a General Motors.

Megyeri György, a Chevrolet Central and Eastern Europe Kft. ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: cége január 1-jétől már alkalmazottak nélküli jogi személyként működik tovább. Emlékeztetett arra, hogy a Chevrolet a régióban mintegy 100 embert foglalkoztatott, közülük több mint hatvanan a budaörsi központban tevékenykedtek. Egy részüket az Opel Magyarország szervezetébe csoportosították át, mások elhagyták a céget.

Az ügyvezető igazgató hangsúlyozta: a Chevrolet-tulajdonosok alkatrészellátása a kivonulást követően is biztosított, garanciális kötelezettségeiért helytáll a cég. Korábbi márkakereskedőik mintegy 80 százaléka márkaszervizként is működött, így több mint 20 szerviz továbbra is ellátja ezt a feladatot. Az alkatrészellátás nincs veszélyben, hiszen a modelleket, amelyeket itt forgalmaztak, a Chevrolet továbbra is gyártja - emelte ki Megyeri György.

A General Motors 2013 decemberében jelentette be, hogy  2015-ig kivonja a Chevrolet márkát Európából. A döntést akkor az európai autópiac kedvezőtlen helyzetével és a beteljesületlen üzleti várakozásokkal indokolták. Egyidejűleg a GM jelezte, hogy Európában a népszerű testvérmárkára, az Opelre fókuszál.

Ilyen autókat gyárt Észak-Korea

Dános András, az Opel Magyarország PR-igazgatója az MTI-nek arról számolt be, hogy az európai piac visszaigazolta az anyavállalat pénzügyi alapokon nyugvó döntését. A Chevrolet után maradt piaci űrt az Opel részben ki tudta tölteni hasonlóan jó ár-érték arányú modellekkel. Példaként említette a tavaly kifutott Corsát és Zafirát. A válság után bővülő piacon az Opel folyamatosan jól szerepelt, Magyarországon például tavaly több mint 50 százalékkal emelkedtek az eladásai, és az idén is őrzi a márka az első helyét a személyautó-piacon - emlékeztetett.  

A Chevrolet 2005-ös  megjelenése óta több mint 35 ezer Chevrolet került magyar vevőkhöz.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!