A napilap felidézte: egy 1938-as sebességpróba alapján még a gőzmozdony is képes volt 140 perc alatt elhúzni a gyorsvonatot a fővárostól Szegedig. Azóta csak villamosítás történt a vonalon, de hiába a villamos mozdony, és az óránkénti 130 kilométeres megengedett sebesség, a vonatok Szeged és Cegléd között csak 100-zal mehetnek, szinte, mint a 30-as években.
A Délmagyarország összeállítása szerint gyorsabban vonatozhatnak az utasok a Budapest-Hegyeshalom vonalon - szinte ugyanolyan távon -, ahol fél órával kevesebb, azaz 1 óra 53 perc az útidő a modern Railjet vonatokkal. Európai kitekintésében a napilap megemlíti a Bukarest-Brassó közötti 166 kilométeres utat, melyen 40 év alatt 51 perccel lett rövidebb a menetidő, illetve azt a 200 kilométeres szakaszt melyen a franciáknak csak 54 percet kell utazással tölteni Párizs és Le Mans között.
MTI
Budapest-Szeged: 40 év, 10 perc fejlődés
Két óra huszonkét perc alatt lehet eljutni vonattal Szegedről Budapestre; a 191 kilométeres távolságot 1968 óta szinte azonos idő alatt teszi meg a vasút, negyven év alatt csupán tíz perccel lett kevesebb a menetidő - írja kedden a Délmagyarország.