A világ vezető mobilszolgáltatója néhány éve határozta el, hogy a hatékonyságnövelés jegyében belső adminisztrációját világméretekben átszervezi és egy-egy helyre csoportosítja, míg az alaptevékenységhez szorosan nem kapcsolódó egyéb - főként üzemeltetési - feladatokat külső cégekre bízza. A lap információi szerint a BPO-folyamatok közül most a személyzeti (HR) és bizonyos könyvelési, számlázási feladatok vannak soron.
A megbízás kapcsán kezdetben még négy ország jött szóba, a finisben viszont már csak kettő - a cseh és a magyar leányvállalat - verseng a több száz fős létszámbővítést jelentő globális megbízásért. A "versenytárgyalások" már a végső szakaszukhoz érkeztek; hamarosan végleges döntés születhet a kérdésről, s a lap értesülései szerint a magyar leányvállalat esélyei jobbak. A Vodafone Magyarországnál egyelőre nem kívánták kommentálni az információkat.
A Vodafone-nál folyó külső kiszervezési hullám egy része már az itteni leányt is elérte. Az egyik nagy projektet, vagyis az informatikai fejlesztéseket és az IT-rendszerek irányítását a globális program keretében Budapesten az egyik meghatározó outsourcing cég, az EDS Magyarország nyerte el. Erre a feladatra az anyacég két nagy partnerrel szerződött, az EDS mellett az IBM-mel, számol be a Világgazdaság.